Wat een dag gisteren! - Reisverslag uit Bizanet, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Wat een dag gisteren! - Reisverslag uit Bizanet, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Wat een dag gisteren!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2014 | Frankrijk, Bizanet

Gisteren van Millas naar Bizanet gefietst. De dag begon met een klim van ruim 5 km met een zwarte lucht op mijn hielen! Het kan echt spoken in de Pyreneen. De uitzichten zijn prachtig. Toen ik op de eerste col was heb ik met mijn telefoon foto's gemaakt! Ik begon aan de daling en zag gelijk weer een prachtig uitzicht die ik jullie niet wilde onthouden, maar helaas er zat geen leven meer in mijn telefoon en ik kreeg hem niet meer aan de praat! Bij mijn koffiepauze ben ik maar het cafeetje in gegaan en gevraagd of ik mijn telefoon even aan de lading mocht zetten. Ook dit zette geen zoden aan de dijk. Toen maar om een speld oid gevraagd. Met een prikker heb ik het kaartje eruit gehaald en er weer ingestopt! Ook dit hielp niet en dan spookt het niet alleen buiten maar ook in je hoofd dat ik dus niet bereikbaar was, maar ook Tiemen niet kon bereiken. Toen ik weer op de fiets zat begon het te regenen. Ik pakte, zonder volledig van mijn fiets te zijn afgestapt, mijn regenjas uit de voortas. Gelijk kantelde mijn fiets en zat ik in een worsteling. De fiets hing half over mij heen, maar ik wilde deze ook niet laten vallen. Gelukkig lukte het mij om die zware fiets weer overeind te krijgen. Dit is toch weer een les dat ik beter kan afstappen. Ik had de regenjas aan en toen stopte het weer met regenen. Het was te warm, zeker met het klimmen in de bergen om de jas aan te houden, dus maar weer stoppen. Voorts stak er een behoorlijke wind op die mij ook even dwars ging liggen. Als je moest klimmen had je niet het idee dat je omhoog ging, maar met de afdaling moest je nog meetrappen en als de wind van op zij kwam, moest je oppassen dat je niet onderuit ging. 's Middags kwam ik een echtpaar tegen op de fiets. Daar heb ik er praatje meegemaakt en gevraagd of ik hun telefoon even mocht lenen tegen betaling, maar helaas...de telefoon stond uit en het volgende excuus was dat deze onder in de tas zat. Hij gaf nog een opmerking van geen bericht is goed bericht, maar ik heb toch maar even duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee eens was. In Bizanet was er gelukkig een camping. De campingbaas gaf aan dat ik maar een plekje moest zoeken. Met veel moeite ( door de harde wind) had ik mijn tent staan. Bij de receptie zeiden ze dat het een plek voor een caravan was en ook niet veilig qua wind voor de tent. Dus de hele boel weer oververhuisd naar een andere plek en toen ik wilde betalen, kreeg ik te horen dat ik 24 euro moest betalen. Belachelijk! Helaas was het te laat om de boel weer op te pakken en ik was total loss van de trip (80 km). Een camperplek kostte daar 13 euro dus heb ik aangegeven dat ik wel op zo'n plek wilde gaan staan, maar daf mocht niet. Uiteindelijk heb ik er 5 euro van af gekregen! Gelukkig had ik wifi op de camping en kon ik Tiemen via Facetime benaderen. Door middel van een harde reset heb ik de telefoon weer aan de praat gekregen. Het was me wel een dag, maar de natuur was prachtig! 's Avonds heb ik nog even gezellig bij een aantal Nederlanders ern wijntje gedronken en ze hadden mij ook aangeboden dat ik anders met hun telefoon mocht bellen!

  • 15 Juli 2014 - 20:08

    Elise:

    Jeetje wat kunnen mensen dan onvriendelijk zijn zoals dat echtpaar en op de camping. Soms zit t je echt niet mee. Weet je nu al wat er met je mobiel aan de hand is? Morgen weer een herkansing en genieten van jouw fietstocht!

  • 15 Juli 2014 - 20:15

    Gerard:

    Hoi het gaat weer goed met je, je zit wel in het zelfde gebied waar ik vanaf vrijdag ook ben.
    Erg mooi gebied daar kom er nu al een jaar of 6 en je raakt er niet uitgekeken.

    Hoop dat de telefoon het blijft doen, en veel fiets plezier

    Mvg Gerard

  • 15 Juli 2014 - 20:19

    Hetty:

    Tjonge het zat je niet mee gisteren, gelukkig is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen en is de dag nog gezellig geëindigd. En de telefoon doet het weer, hopelijk blijft dat zo. Al die moderne apparaten zijn fantastisch maar ze moeten het wel gewoon doen, Fijne dag morgen en geniet van het uitzicht, groet Hetty

  • 15 Juli 2014 - 20:50

    Karin :

    Je maakt wat mee op de fietstochten. Fijn zulke mensen die zo hulpvaardige zijn om hun mobiel noet uit de tas te halen. Ze weten zeker niet dat de tarieven lager zijn geworden, of is dat pas vanaf 1 augustus? Nou ja. Wat maakt het ook uit die paar centen om iemand even te helpen. Sms kost toch ook noet veel. Prutsers!!! Maar iedereen is weer op de hoogte van je perikelen sterkte daar!

  • 16 Juli 2014 - 08:55

    Will:

    Gelukkig leef je nog. Wat een klojo's die gasten, die niet even de telefoon wilden geven. Lekker sociaal, maar niet heus. Wel een avontuur beleef je weer. En wat een afzetters die Fransen op die campings. Ik zie dat verhaal met je fiets al helemaal voor me en..... geen mens in de buurt natuurlijk. Doe het nu vooral een beetje rustig aan en lekker doseren die kilometers. Nou lieve Claudia, veel succes met je avontuurlijke tocht. Groetsels Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 89427

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: