Van Alignan-du-Vent naar St Guilhem-le-Desert - Reisverslag uit Sankt Gallen, Zwitserland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Van Alignan-du-Vent naar St Guilhem-le-Desert - Reisverslag uit Sankt Gallen, Zwitserland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Van Alignan-du-Vent naar St Guilhem-le-Desert

Door: Claudia

17 Juli 2014 | Zwitserland, Sankt Gallen

Gisteren tegen half 8 vertrokken, nadat ik eerst van mijn buurtjes nog een heerlijke Griekse yoghurt met eigen gemaakte jam kreeg. De route was prachtig maar wederom werd het weer boven de 40 gr. Qua planning had ik hier geen rekening mee gehouden. Zolang je niet hoeft te klimmen wil het wel, maar helaas is het grotendeels klimmen in die brandende zon. De Gorges de L'Herault zijn prachtig, maar bij St Guilhem had ik het helemaal gehad. Ik heb gevraagd of er een camping in de buurt was, maar die was er niet. Wel was er een gite voor pelgrims bij de abdij. Ik moest met mijn zware fiets door een nauw straatje met toeristen en winkeltjes, naar boven drukken! Wat viel dat tegen. Op de deur van de gite stond een telefoonnummer die ik moest bellen om te vragen of er plek was. Van het winkeltje er naast mocht ik de telefoon gebruiken. Ik had geluk want er was nog 1 plek over! Daar ik vroeg was kon ik mooi een kamer uitzoeken met een plekje uit het raam, ipv op zaal te liggen. Een Francaise was zo aardig om mijn fiets de trap op te tillen, want die mocht ik binnen in de keuken zetten. Na een douche en even een uurtje te hebben gelegen ben ik het stadje gaan bekjjken, met de abdij. Vervolgens heb ik heerlijk op het terras gezeten. Het is een toeristische plaats. 's Avonds heb ik eten gekookt in de gite. Er kwam nog een groep van 9 personen die een deel van de Santiagoroute lopen. Tegen kwart over 9 ben ik mijn bed in gedoken omdat ik de volgende dag weer er vroeg uit wilde!

• 17 Juli 2014 - 19:41

Will Meijer:

Hoi Claudia. Tja, het is heet. We kijken naar de Tour de France en de jongens zien ook verschrikkelijk af. Die worden ook zo langzamerhand geroosterd en het is juli. Zomer dus. Fijn, dat er nog en plekje was in een gite en dat je leuke plaatsje hebt bekeken. Tja, daar heb ik wel heimwee naar, maar helaas.
    Sterkte weer en veel drinken, Will.