Eindpunt rondreis Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Eindpunt rondreis Flores - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Eindpunt rondreis Flores

Door: Tiemen

02 November 2015 | Indonesië, Maumere

De eilandtour over Flores zit er op en zitten inmiddels op het vliegveld in Maumere op onze vlucht te wachten. Planning was dat deze om 07:20 zou vertrekken naar Bali, inmiddels is het 2 uur later en nog niets te zien. In ieder geval gisteren de vulkaan Kelimutu beklommen. Althans het laatste gedeelte, ding is ruim 1600 meter hoog, dus eerste gedeelte met de auto. Heel mooi uitzicht daarboven spectaculair uitzicht over de 3 meren, die allemaal een andere kleur water hebben. Daarna zijn we richting Maumere, via een mooi relax strandje, gereden. Maumere is niet echt een stad om lang te verblijven, het is echt een havenstad met de nodige rommel. In een bepaalde wijk staan allemaal paalwoningen, heel mooi om te zien maarre.......heel erg veel armoede. Wellicht voor de Floreanen een bezienswaardigheid, voor ons meer een slecht afscheid van Flores. Vannacht in een leuk bungalowtje aan het strand geslapen en vanochtend dus weer vroeg op om naar het AirPort te gaan.
Onze vlucht is gecanceld en we moeten wachten tot 16:00 uur. Helaas!!

• 02 November 2015 - 08:07

Karin:

Goh, ik weet nu precies waar dat allemaal ligt. Zaterdag me georiënteerd op een fietsreis aldaar. Vervelend dat de vlucht gecancelled is.

• 02 November 2015 - 14:55

Claudia:

@Karin, Ik ben heel blij dat de vlucht gecanceld werd en overgeboekt zijn op een nieuwe vlucht van een ander maatschappij. Dat vliegtuig stond met technische problemen aan de grond en voor mij gelukkig kregen ze deze niet snel opgelapt! Ik was daar niet met een gerust hart in gestapt!
    Flores is prachtig qua natuur maar hier kun je helaas niet fietsen!

• 03 November 2015 - 09:41

Aloys:

Wat raar en vreemd dat je zo lang moet wachten, je kunt beter hier blijven hier rijden de bussen op de seconde