Naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Naar de Drakensbergen

Door: Tiemen

01 November 2013 | Zuid-Afrika, Underberg

Tja, en wordt het een lange rit naar de Drakensbergen. Effe ongeveer 480 kilometer. Dat bedoelen we dus met afstanden. Niets is naast de deur. Viel overigens mee, tegen half acht vertrokken en om half twee waren we ter plaatse. Eerst maar de tour naar de Sani Pas geboekt. Dat moet een hele mooie tocht zijn over de pas naar Lesotho, die alleen met een 4 wheeldrive kan doen. De hoogte van de pas is tegen de 3000 meter. Bij het eerste adres waren ze hiervoor al volgeboekt jd ));;/!8. We waren al bang dat we hier naar toe voor Jan met de korte achternaam hadden gereden. En het is ook nog eens weekend!. Gelukkig was het bij het 2e adres wel mogelijk. Meteen daar gevraagd of men een leuk overnachtingsadres wist. Effe een telefoontje en ja hoor, ook geregeld. Wel een eindje buiten het dorp maar dat vinden we niet zo erg. We werden wel heel erg hartelijk ontvangen door de eigenaars. We werden zelfs door de vrouw des huizes geknuffeld??. Ik zelf had zo iets: het is nu wel goed geweest. Maar goed, het zijn mensen die over gekomen zijn uit Wales en hier een B&B ( zonder breakfast) zijn begonnen. Die kunnen het ook niet helpen. We hebben hier een eigen woning met, je zult het niet geloven, met wel 10 bedden en 2 badkamers. Verder een ruime keuken, een riante woonkamer en een fantastisch uitzicht. Is wel een knuffel waard, toch??

• 03 November 2013 - 20:59

Hetty:

Die afstanden liegen er inderdaad niet om. Toch nog snel gedaan! En beter knuffelige dan een chagrijnige gastvrouw.

• 04 November 2013 - 13:29

Jan:

hallo allebei, ik heb het al vaker gezegd: Jullie zijn echte bofkonten! Zo'n spannende en indrukwekkende reis, crossen met een 4 wheel drive langs bergen en dalen en dan ook nog een knuffelende gastvrouw. Wat wil je nog meer!
    Ik volg met grote interesse jullie prachtige reisverslagen en hoop jullie na terugkeer gauw weer eens te zien en te spreken. Veel geluk samen daar in Afrika. Je studiemaatJE

Verslag uit: Zuid-Afrika, Underberg

Zuid Afrika

Hoi allemaal,

Hier een berichtje uit Zuid Afrika. We hebben een goede vlucht met Britisch Airways gehad. Jammer genoeg wel wat turbulentie, maar dat zal wel bij de vlucht horen. Op het vliegveld van Johannesburg werden we gelijk vriendelijk geholpen toen we op zoek waren naar europcar. Vanuit Johannesburg zijn we naar Waterval Boven gereden. Hier rijden ze links en zit je als bestuurder rechts in de auto en heb je de versnellingspook links, maar dat went snel. We hebben de snelweg genomen en waren rond een uur of twee op de plaats van bestemming. Daar was gelijk de natuur anders, namelijk een berggebied wat wij mooier vinden. Sowieso is over de snelweg rijden niet leuk, maar omdat we toch wel wat vermoeid waren leek het ons beter om daarvoor te kiezen ipv de kleinere wegen.
In Waterval Boven werden we vriendelijk ontvangen door een blanke medewerker (man met volgens ons met teveel vrouwelijke hormonen) en met een heel hoog stemmetje. Hij heeft ons meegenomen in zijn jeep naar de waterval en de township. Dat was zeer indrukwekkend.
Het diner en ontbijt was daar voortreffelijk. Vervolgens zijn we de volgende ochtend vertrokken naar een lodge die aan het Krugerpark ligt. De route was gelukkig niet over de snelweg en liep door de bergen. We hadden een aantal stops met bezienswaardigheden, zoals Gods Windows, Pinnacle Potholes, de drie Rondavels etc. De foto's komen later.
Pas tegen een uur of vijf kwamen we bij de lodge aan. We hadden voor een nacht een tent geboekt en de tweede nacht een kamer. Helaas konden we maar voor 1 nacht een tent boeken anders hadden we voor twee nachten in een tent gekozen. We keken uit op het zwembad, terras en het Krugerpark en zagen gelijk een aantal olifanten lopen. Vanmorgen moesten we om 5 u op ivm een gamedrive. We gingen samen met de gids in zo'n open truck door het Krugerpark en hebben, giraffen, olifanten, zebra's, neushoorns etc gespot.
Toen we terug kwamen bleek een probleem met de boeking te zijn. De lodge bleek vol te zijn dus had men geen kamer meer voor ons. Men bood ons een hotel bij de ingang van het Krugerpark aan voor dezelfde prijs waarvoor wij de lodge geboekt hebben. Het is een super de luxe hotel, die wij normaliter niet zouden boeken enz Kras of Oad ook niet. We hebben een super kamer en heerlijk uitgebreid gegeten. We hoefden alleen de drank te betalen en dat is een stuk goedkoper dan in Nederland. Voorts was er een groep die optrad, hetgeen ook weer leuk is om mee te maken. We hadden vanmiddag de schuifpui open, maar door het personeel werd aangeraden die dicht te houden, anders komen de apen binnen.
Morgen gaan we naar Swaziland!
Jullie allemaal een fijne avond en tot de volgende mail!

Groetjes van Tiemen en Claudia

Verstuurd vanaf mijn iPad