Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: Tiemen

11 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag is het dan toch gelukt om met de kabelbaan de Tafelberg te bestijgen. Een prachtige en heldere dag met hele mooie vergezichten. Helaas moesten we vanmorgen wel een hele tijd wachten voordat we naar boven konden. Het heeft zeker een uur geduurd voordat we naar boven gingen, zo druk was het hier. In de gondel kunnen ruim 60 mensen in maar we hadden misschien wel 600 mensen voor ons. Gelukkig zeker meer dan 600 achter ons! Overigens hadden we nog geluk omdat Claudia een ingang voor de loketten vond die ons zeker een half uur tijdwinst heeft opgeleverd. Bovenop de Tafelberg heb je een prachtig uitzicht over het Kaapschiereiland en je kunt dan ook Kaap de Goede Hoop (bijna) zien liggen. Ook kun je Robbeneiland goed zien liggen en uiteraard de stad zelf. Bovenop de Tafelberg zijn wandelpaden aangelegd zodat je hier wel enige tijd kunt vertoeven. Na deze tour zijn we weer in onze 'hop on, hop off.' bus gestapt om de zuidelijke tour van Kaapstad te doen. Je gaat dan met de bus 'achter' de Tafelberg langs en je rijdt dan via Kirstenbosch en Houtbay weer naar Kaapstad terug. Onderweg kun je dat nog een wijntour maken wat we natuurlijk gedaan hebben. Groot Constantia heet dat wijngebied en is een behoorlijk grote Cave. Met de laatste bus ( zo'n hele ouwe dubbeldekker uit Engeland) teruggereden naar ons hotelletje echter halverwege kreeg de bus een klapband. Stonden we halverwege de route aan de zijkant van de weg te wachten op een vervangende bus. Die kwam ook wel maar dat duurde zeker zo'n 3 kwartier voordat deze er was. In die tijd, we stonden aan zee, hebben we nog walvissen kunnen spotten maar die waren wel heel erg ver weg. Tja, een hele drukke en lange dag. Heel ellendig uiteraard!

• 13 November 2013 - 21:45

Annemarie En Wim:

Hoi Claudia en Tiemen,

Wat een mooie, interessante en geweldige reis hebben jullie gemaakt.
    De foto's gaven een goed beeld en de verslagen waren (zeer) goed te lezen.
    Bij ons gaat het z'n gangetje en zijn nu bezig om een caravanreis naar noord Spanje en Portugal voor te bereiden, waarschijnlijk in mei volgend jaar.
    Ik weet niet of jullie dit nog lezen voordat jullie de terugreis aanvaarden maar dan dus een goede terugreis.
    Geniet van de foto,s en de herinneringen en tot ziens, waarschijnlijk weer in het vertrouwde La Motte.

Groetjes,
    Annemarie en Wim

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika

Hoi allemaal,

Hier een berichtje uit Zuid Afrika. We hebben een goede vlucht met Britisch Airways gehad. Jammer genoeg wel wat turbulentie, maar dat zal wel bij de vlucht horen. Op het vliegveld van Johannesburg werden we gelijk vriendelijk geholpen toen we op zoek waren naar europcar. Vanuit Johannesburg zijn we naar Waterval Boven gereden. Hier rijden ze links en zit je als bestuurder rechts in de auto en heb je de versnellingspook links, maar dat went snel. We hebben de snelweg genomen en waren rond een uur of twee op de plaats van bestemming. Daar was gelijk de natuur anders, namelijk een berggebied wat wij mooier vinden. Sowieso is over de snelweg rijden niet leuk, maar omdat we toch wel wat vermoeid waren leek het ons beter om daarvoor te kiezen ipv de kleinere wegen.
In Waterval Boven werden we vriendelijk ontvangen door een blanke medewerker (man met volgens ons met teveel vrouwelijke hormonen) en met een heel hoog stemmetje. Hij heeft ons meegenomen in zijn jeep naar de waterval en de township. Dat was zeer indrukwekkend.
Het diner en ontbijt was daar voortreffelijk. Vervolgens zijn we de volgende ochtend vertrokken naar een lodge die aan het Krugerpark ligt. De route was gelukkig niet over de snelweg en liep door de bergen. We hadden een aantal stops met bezienswaardigheden, zoals Gods Windows, Pinnacle Potholes, de drie Rondavels etc. De foto's komen later.
Pas tegen een uur of vijf kwamen we bij de lodge aan. We hadden voor een nacht een tent geboekt en de tweede nacht een kamer. Helaas konden we maar voor 1 nacht een tent boeken anders hadden we voor twee nachten in een tent gekozen. We keken uit op het zwembad, terras en het Krugerpark en zagen gelijk een aantal olifanten lopen. Vanmorgen moesten we om 5 u op ivm een gamedrive. We gingen samen met de gids in zo'n open truck door het Krugerpark en hebben, giraffen, olifanten, zebra's, neushoorns etc gespot.
Toen we terug kwamen bleek een probleem met de boeking te zijn. De lodge bleek vol te zijn dus had men geen kamer meer voor ons. Men bood ons een hotel bij de ingang van het Krugerpark aan voor dezelfde prijs waarvoor wij de lodge geboekt hebben. Het is een super de luxe hotel, die wij normaliter niet zouden boeken enz Kras of Oad ook niet. We hebben een super kamer en heerlijk uitgebreid gegeten. We hoefden alleen de drank te betalen en dat is een stuk goedkoper dan in Nederland. Voorts was er een groep die optrad, hetgeen ook weer leuk is om mee te maken. We hadden vanmiddag de schuifpui open, maar door het personeel werd aangeraden die dicht te houden, anders komen de apen binnen.
Morgen gaan we naar Swaziland!
Jullie allemaal een fijne avond en tot de volgende mail!

Groetjes van Tiemen en Claudia

Verstuurd vanaf mijn iPad