laatste week vakantie - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu laatste week vakantie - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

laatste week vakantie

Door: webmaster

06 December 2010 | Nepal, Pokhara

De reis vanaf Pokhara liep door de bergen (een slingerweg) naar Kathmandu. De busreis duurde wederom een hele dag en onderweg had ik het gevoel dat de Nepalezen de rijstijl van hun buurland India hadden overgenomen. Er werd wederom in de bochten ingehaald en geclaxoneerd. Ik was ook blij dat wij weer op de plaats van bestemming zonder kleerscheuren waren aangekomen. De volgende dag moesten wij er weer vroeg uit (kwart over 5) om naar het vliegveld te gaan. Wij zouden een vlucht boven de himalaya hebben, maar deze ging helaas niet door daar het vliegveld wegens mist gesloten was. Nadat wij daar een aantal uren hebben gezeten, zijn we terug naar het hotel gegaan om vervolgens onze dagprogramma af te werken. Wij zouden naar een aantal tempels e.d. De volgende dag hebben we wederom een poging ondernomen om te gaan vliegen. Er werd inderdaad gevlogen, totdat wij aan de beurt waren. Helaas.... de vlucht ging niet door daar de Himalaya in de wolken zat. We mochten wel wachten, maar hadden daar geen tijd voor daar onze bus weer om 10.00 u richting het Chitwan Nat. park vertrok. Ook die busreis nam weer de hele dag in beslag. In het Chitwanpark aangekomen, zijn we direct richting de rivier gegaan en daar hadden wij geluk.. want dicht bij ons liep een neushoorn. Helaas heb ik daar geen foto van want ik dacht dat ik die de volgende dag ook wel zou zien. De volgende dag vertrokken we om half 7 met een bootje over de rivier. Het was zo'n lange smalle boot waar je achterelkaar op een klein krukje zit en hoopt dat je niet omslaat. Er leven krokodillen in en bij de rivier en die heb je niet graag aan je tenen hangen. Na een uur gevaren te hebben.op zoek naar die krokodillen, die wij dus niet gezien hebben.. hadden wij een jungletocht ..op zoek naar neushoorns, beren en ander wild. Het was een mooie tocht, maar we hebben alleen herten en apen gezien, maar de neushoorn en de beren lieten het afweten. Aan het eind van de middag gingen we op een olifant de jungle weer in. De tocht duurde twee uur en wij gingen dwars door het bos heen en door water. Het was een prachtige tocht en je staat er versteld van wat die olifanten kunnen. Wederom lieten die neushoorns en beren het afweten en moesten wij het doen met apen en herten. De volgende dag vertrokken wij vroeg naar de grens van India/Nepal en in Nepal gingen wij vervolgens met de trein verder naar Dehli. De reis met de trein duurde 19 uur. We zaten met wat mensen uit India in onze coupe en werden bestookt met vragen. De mensen zijn wel aardig, maar op een gegeven moment ben je toch al die vragen zat. Ik heb toen maar mijn puzzelboekje gepakt om de conversatie te beëindigen. In Dehli hadden we de volgende dag geen programma en konden wij onze eigen gang gaan. (HEERLIJK!!!!, alleen was Tiemen ziek...darmproblemen). In het hotel hebben we geprobeerd dit verslag te maken, maar helaas liet het internet ons in de steek. 's Avonds (afgelopen donderdag) werden we tegen half 6 (nederl. tijd) opgehaald om vervolgens weer naar Amsterdam (via Londen) te vliegen. Door sneeuwproblemen in Londen (waardoor ons vliegtuig te laat in Dehli aankwam) vertrokken wij drie en half uur later, met het gevolg dat wij onze vlucht in Londen miste. Wij hebben nog geprobeerd de vlucht van half 3 's middags te krijgen door ons op de reservelijst te laten plaatsen. Helaas ging iedereen mee dus was er geen vlucht meer voor ons. Men heeft nog geprobeerd om ons over te boeken op een vlucht naar Frankfurt, maar dan liepen wij daar weer het risico te stranden. Wij hebben toen maar besloten een hotelletje te nemen en de volgende dag de vlucht van half 3 (Ned. tijd) te pakken. Britisch Airways heeft netjes het hotel voor ons geboekt en bustickets gegeven. De volgende dag stonden we weer bijtijds op de luchthaven om in te checken. Om kort te gaan hebben we een boardingcard bemachtigd en waren wij zeker van onze vlucht. Die ochtend waren er wederom vluchten gecanceld wegens het slechte weer in Nederland. Toen wij uiteindelijk aan boord waren, hoorden wij dat ons vliegtuig niet mocht vertrekken daar Schiphol tijdelijk dicht zat wegens slecht weer. De mensen kregen de gelegenheid om weer uit te stappen en hun bagage van boord te laten halen. Wij zijn blijven zitten en uiteindelijk ging het vliegtuig naar ruim 3 uur wachten. Door al die toestanden hebben we onze lunch en avondeten gemist, want om 19.00 u landden we op Schiphol en moesten we zien dat we met de trein naar huis kwamen. Dit geintje heeft ons nog 4 u extra reistijd gekost. Wij moesten van Schiphol naar Amsterdam Centraal en vervolgens naar Utrecht Centraal. Daar konden we gelukkig met de stoptrein naar Zwolle want alle intercity's lagen er uit. Zaterdagavond om 23.15 u waren we uiteindelijk thuis ipv vrijdagmiddag rond een uur. Wij zouden namelijk vrijdagochtend om 11.00 u op Schiphol landen, dus jullie kunnen wel na gaan dat wij nu nog tijd nodig hebben om bij te komen van deze (vermoeiende) reis.
Gelukkig ben ik vandaag vrij en heb ik al mijn was kunnen wegwerken, boodschappen kunnen halen en mag ik zo naar de tandarts om mijn kies (die in India gebroken is doordat ik plotseling op een stuk bot zat te kauwen dat in mijn eten zat) te laten herstellen.
Hopelijk was dat mijn laatste pech.

Groetjes en tot gauw!
Claudia

• 06 December 2010 - 14:44

Jan Hilversum:

Wat een verhaal. Jullie hebben wel wat beleefd. Jammer, dat je die ene neushoorn niet op de foto hebt. Jullie hebben dus ook van de weersomstandigheden behoorlijke vertraging gehad. Nu kunnen jullie thuis weer even tot rust komen. Groetjes van uit een koude Libellemeent.Jan en Will.

• 06 December 2010 - 18:33

Hetty:

Wat een reis, wat een ervaringen. Ik kan me voorstellen dat jullie nu doodmoe zijn van al die indrukken en al die gebeurtenissen. En dan in Nederlands midden in de winter belanden met alle gevolgen (vertragingen) vandien. Maar nu wel lekker genieten van alle luxe en comfort thuis. Bedankt voor het delen van die bijzondere ervaringen.
    Groet,
    Hetty