20 nov. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 20 nov. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

20 nov.

Door: webmaster

25 November 2010 | Nepal, Pokhara

Hoi allemaal,
Gisteren hebben wij een lange busreis gehad. Wij zijn om half 7 vertrokken en waren 's avonds tegen half 9 in het hotel. Wij hebben gelijk al weer heel wat beleefd en daarbij geluk bij een ongeluk gehad. Om bij het laatste te beginnen: 's morgens had ik al zo'n gevoel dat ik niet voor in de bus moest gaan zitten. We waren nog maar anderhalf uur onderweg en knalde met onze bus achterop een lokale bus. De voorruit lag er uit en de boel was flink ingedeukt en dat gold ook voor die andere bus die de achterkant ingedeukt had. Gelijk stond het hele dorp rondom de bus (althans de mannen). Gelukkig had niemand letsel opgelopen en het volgende geluk wat wij hadden, is dat er nog geen half uur later toevallig een bus met nederlandse toeristen langs kwam van dezelfde busonderneming (niet dezelfde reisonderneming) die ons aanbood mee te reizen naar Nepal. In die bus zaten maar 10 toeristen die met Koning Aap waren en wij waren met z'n twaalfen (incl. gids). Het was dus een lange reis met weinig stops omdat we toch wel haast hadden om Nepal in te komen. 10 Km voor de grens kregen we met die bus een lekke band, maar het geluk zat ons weer mee dat het het binnenwiel betrof en toch doorgereden kon worden tot aan de grens. Aldaar moesten wij toch de bus uit daar de bus niet mee de grens over mocht. Na alle formaliteiten bij beide grensposten (eerst die van India en vervolgens die van Nepal) zijn we met een Nepalese bus verder gereden naar ons hotel. Vanmorgen moesten wij wederom vroeg uit bed (alleen was het nu weer wat vroeger omdat de bus nu om 5 uur vertrok). Wij moesten op tijd in Pokhara zijn om onze trekkingpermit voor 13.00 u te regelen. Gelukkig is dat allemaal gelukt. Wij hebben 's middags heerlijk winkeltjes bekeken en 's avonds genoten van een goede maaltijd. Nu na onze trekking kunnen we dit verslag op slaan. Dus de trekking doen we weer in het volgende verslag.