VERJAARDAG - Reisverslag uit Estella, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu VERJAARDAG - Reisverslag uit Estella, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

VERJAARDAG

Door: Claudia en Tiemen

04 Mei 2012 | Spanje, Estella

Zo, Claudia is geen 50 meer. Ze gaat nu ook op voor de zestig! Helaas vanmorgen geen grote kadoos maar wel een hele gemeende zoen. Leuk, dat je op zo'n dag dan een filmpje krijgt van de kleinkinderen waarop OMA wordt gefeliciteerd. Ook van Jade, die het praten nog niet onder de knie heeft, toch een handreiking. Heel leuk!. Maar goed: afgelopen dagen hebben we wel het een en ander gedaan. Eergisteren vertrokken uit Pamplona en aangekomen in Estella, vandaag vertrokken uit Estella en aangekomen in Baleredo. Al met al toch een dikke 130 kilometer. Gisteren ging het eigenlijk van een leien dakkie, eerst van Pamplona naar Puente la Reina en vervolgens door naar Estelle. Mooi weer, wind mee, wat wil je nog meer. We hebben weer eens op een camping gestaan. De tent was nog steeds niet goed droog en omdat het mooi weer was was dit het ideale moment om de boel eindelijk eens droog te krijgen. Gisteravond lekker uit eten geweest ( ik had gevulde paprika met zwarte inktvissaus, je moet er maar op komen) en Claudia heeft dingen gegeten die in het boek van Weigt Watchers niet voorkomen. Zal morgen wel sla worden. Helaas kregen we aan het eind van het etentje een forse onweersbui, wat betekende dat we vanmorgen de tent natter hebben ingepakt dan hij gisteren er uit gekomen is. Gelukkig zijn dit soort tenten er voor gemaakt om nat ingepakt te worden want anders was het leed niet te overzien zijn geweest. Vanmorgen richting Santo Domingo gefietst, mooie route, en voortreffelijk fietsweer. Vervolgens onze weg vervolgd naar Baleredo. Hier was weliswaar geen camping maar wel een 2- tal auberges. Gelukkig was hier nog plaats, al,waren het de laatste 2 bedden. Vannacht hebben we afzonderlijk geslapen. Claudia ligt enkele bedden verderop. Weer eens wat anders. Helaas is het weer vandaag niet zo gebleven als we verwacht hadden, tegen tweeën begon het wat te miezeren en hard te waaien, en echt niet zaggies. De laatste 15 kilometer hebben we pal tegen een harde wind in moeten banjeren waarbij de weg ook nog eens stijgende was. We kwamen niet boven de 10 km per uur en dan gaat zo'n stukkie wel in je benen zitten. En ben je maar wat blij dat er nog ruimte in de herberg is. Omdat je geboortedatum wordt ingevuld ter registratie was het bekend dat Claudia jarig was. Ze kreeg dan ook als nagerecht een dubbele portie en....... Hiep Hiep Hoera gezang in, denk ik, vijf verschillende talen. Voor morgen is de weersverwachting nog niet echt ideaal, maar we zien wel. Burgos ligt hier nog 60 kilometer vandaan. Nog ruim 600 kilometer te gaan!

• 05 Mei 2012 - 18:43

Hetty:

Zo te lezen heeft Claudia in ieder geval een bijzondere verjaardag gehad. Jammer dat het weer bij jullie net zo wisselvallig is als in Nederland. Na een uitzonderlijk mooie Koninginnedag hadden we vandaag de koudste Bevrijdingsdag sinds 21 jaar. Op naar de volgende 600 kilometer. Groet

• 06 Mei 2012 - 07:48

Jan En Will:

Het is toch enigszins een barre tocht. Wel wat voor jullie al die extreme dingen.
    Claudia, Jan en ik feliciteren je van harte met je verjaardag en hopen nog vele gezonde jaren en neem er een lekkere neut op. Tiemen jij ook proficiat.
    Wij wensen jullie nog veel sterkte met deze tocht en wensen jullie toch een beetje beter weer.
    Liefs maar weer uit ons hutje.

• 06 Mei 2012 - 12:36

Corrie:

Ook vanuit hier van harte gefeliciteerd met je verjaarda. We lezen dat je leuk in het zonnetje bent gezet..... Toch nog zon!!!!
    Hier is ook alles prima. Veel zon en lekker vrij.
    Goede voortzetting verder
    Groetjes Corrie en Dirk