MIST - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu MIST - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

MIST

Door: Claudia en Tiemen

13 Mei 2012 | Spanje, Arzúa

Vanmorgen vanuit Portomarin begonnen aan een klim van 12 kilometer, van 350 meter naar 720 meter. Zo 's morgens vroeg een hele opgaaf, zeker als er dan ook nog een stuk van 10 % inzit. Een echte kuitenbijter! We denken dat de omgeving heel mooi was om te zien echter we kunnen jullie het niet vertellen. Tot een uur of elf was het mistig en koud. De warme trui moest voor deze keer weer even uit de tas komen. We hadden de trui al zo goed opgeruimd dat we niet meer wisten in welke tas deze zat. Maar uiteindelijk toch nog gevonden. De reis ging via Palas de Rei, Leboreiro ( een oud pelgrimsdorp) en Melide. Een mooie route door een afwisselend heuvelachtige omgeving. Tegen elven klaarde het ineens op en werd het toch een portie warm! Zo ineens van 10 graden richting 28 graden. Dat was weer zweten. Het is toch ook nooit goed. We zijn nu in Arzua, de laatste grote plaats voor Santiago. Vanmiddag een Mexicaan op het terras ontmoet die de Camino voor de tweede maal liep. Op de vraag waarom hij die voor de tweede maal liep was het antwoord: waarom de eerste keer? Tja, zo kom je ook niet echt verder met dit soort antwoorden. We hebben vandaag 55 kilometer gefietst, maar de warmte en vermoeidheid sloeg ineens toe en hebben we besloten een albergue te zoeken. Morgen naar Santiago de Compostella, een afstand van 50 kilometer met nog genoeg klimmen er in. In ons routeboekje staat ook geschreven dat het echt de laatste loodjes zijn in verband met die klimmen. Wij kijken er in ieder geval naar uit om ons einddoel te halen.

• 13 Mei 2012 - 18:21

Hetty:

Jammer dat jullie het eerste stuk van de route niet van het uitzicht konden genieten. Morgen veel sterkte met de laatste loodjes. Op naar de eindstreep .....
    Groet

• 13 Mei 2012 - 20:46

Corrie En Dirk:

hoi hoi,

Nou jullie zijn er bijna. Wederom een hele prestatie, ik doe het niet na.
    Heel veel succes op het laatste stukje van de reis en veel rust in Santiago gewenst. Dat jullie er maar een ware pelgrimsgedachte bij mogen voelen en hebben.

groetjes Corrie