Klimme, klimme en nog eens klimme - Reisverslag uit Ourense, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Klimme, klimme en nog eens klimme - Reisverslag uit Ourense, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Klimme, klimme en nog eens klimme

Door: Tiemen

25 Mei 2013 | Spanje, Ourense

Even een paar antwoorden: het gaat goed met mij, ik heb geen kwetsuren over gehouden van mijn val van de trap. Kan ook niet, mijn kop en knieën zijn harder dan welk materiaal dan ook. Daarbij komt nog eens dat ik, volgens Claudia, eigenwijzer ben dan alle ezels die hier in Spanje rondlopen. Maar allemaal wel heel erg bedankt voor de belangstelling. Verder hebben wij geen rustdagen genoten. Ondanks dat we normaliter elke vrijdag vrij hebben komt het er niet van. Heeft, denken wij, allemaal te maken dat onze vakanties te kort zijn. Anders gezegd: de vakantie past niet in de tijd die we nodig hebben. We zullen het er nog eens met onze werkgevers overhebben?. Maar goed, we hebben vanavond heerlijk gegeten. Eindelijk eens een salade zoals het hoort: zoveel dat het bijna op twee borden moest worden aangeleverd. Ik had een schnitzel zo groot als een kettingkast en dik als een betontegel, Claudia had een forel waar een Urker kotter trots op mag zijn. Toetje toe, koffie na en een borreltje, niets mis dus. Misschien allemaal een beetje overdreven maar vergeleken bij gisteren was het echt haute cuisine. Over gisteren zullen we het verder dan maar niet over hebben maar het eten was echt drie keer niets! We hebben overigens de laatste dagen ook wel gefietst. Gisteren een saai traject van ruim 50 kilometer en vandaag even een traject van meer dan 90 kilometer. Het was zwaar vandaag. Vanmorgen gestart met een temperatuur van, geloof het wel of niet, van - 2 graden, wat vervolgens opliep naar + 32 graden. echt hele grote temperatuur verschillen dus. Dan nog een 2 klimmen, eentje naar 1300 meter, eentje naar 1150 meter en daarna nog enkele naar 1000 meter. Komen we in de eerste auberge is er voor ons geen plaats in den herberg...... fietsers mogen er pas na 5 uur in. Wandelaars gaan voor en dat weten we ook. We hebben daar zeker geen probleem mee en fietsen rustig 20 kilometer door naar de volgende auberge. Helaas hebben we die niet kunnen vinden, kon waarschijnlijk ook niet, want die bestond niet meer. Wel nog nagevraagd bij een hotel, verder op de route, maar die was ons te duur en de eigenaar weigerde om korting te geven. Dus maar weer 20 km verder gefietst en zijn we uiteindelijk in Verin aangekomen. Een dorp/ stad van 3x niks maar wel een auberge! Omdat we gisteren de laatste 10 km hebben afgedaald moesten we het vanmorgen, zaterdag de 25e het weer bezuren. Zoals altijd, als je lekker naar beneden bent gereden, kun je er donder op zeggen dat je de volgende morgen het weer moet inhalen. Ook zoals vanmorgen. De eerste 12 km gewoon klimmen en niet zo'n beetje. Daar bij was de wind ons ook niet erg goed gezind. De wandelaars liepen sneller dan dat wij op onze fiets vooruit kwamen. Maar uiteraard hebben we ze later een poepie laten ruiken en zijn ma een mooie tocht in Ourense aangekomen. Niet een echt geweldige stad wat cultuur betreft maar toch ook hier weer allerlei indrukken opgedaan. Vandaag afgedaald naar ongeveer 150 meter boven NAP. Dus morgenvroeg is het weer........klimmen!. Overigens momenteel mooi weer, strakke lucht en een fris noordelijke windje. Op zich geen verkeerd fietsweer. Nog zo'n kleine 150 kilometer te gaan naar Santiago, laten ze de borrel daar maar vast klaar zetten.

• 25 Mei 2013 - 22:27

Ria Van Ittersum Ter Avest:

Nou respect hoor ik doe het jullie niet na.Fijn dat jullie er bijna zijn.Is Santiago het eindpunt voor jullie of gaan jullie nog verder fietsen.Voor het weer kun je voorlopig wel blijven hier regent het weer eens.In ieder geval nog veel fiets plezier en de groetjes Ria

• 26 Mei 2013 - 17:48

Hetty:

Jullie reisverslagen zijn een genot om te lezen. En wat een temperatuurverschillen ... enorm. Nog 150 km te gaan. Een peulenschil gezien de afstand die jullie al af hebben gelegd. En dan wel een pauze hoop ik. Goede reis verder, groet Hetty