Beren en gieren? - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Beren en gieren? - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Beren en gieren?

Door: Tiemen

18 Mei 2013 | Spanje, Baños de Montemayor

Van Galisteo naar Banos de Montemayor, 64 kilometer, 760 klimmeters, totale afstand 456 kilometer (1,19).
Vanmorgen uit Galisteo vertrokken. Galisteo is een middeleeuws stadje wat helemaal door een stadsmuur is ommuurd. Hiervandaan richting Carcaboso gereden. Vervolgens via Plasencia en Aldenuevo naar Banos de Montemayor gereden. Dit plaatsje is bekend van zijn geneeskrachtig water. Met name voor spierpijn heel goed. De gehele dag is het droog geweest maar je kunt inmiddels de sneeuw op de bergen (boven de 1000 mtr) zien liggen. We zitten inmiddels op bijna 700 meter hoogte en dat maakt het een stuk frisser. Vandaag wel een mindere route qua natuur omdat we veel langs de snelweg fietsten. We hebben onderweg wel veel roofvogels gezien zoals gieren. Imposante vogels zijn het. Claudia heeft ook een beer gezien???. Tja, soms wordt het je allemaal even teveel........en ga je van alles in je hoofd halen.

• 19 Mei 2013 - 17:41

Corrie:

Hoi hoi, nou weer spannende dagen. En ik dacht nog wel dat Claudia nooit beren op de weg zag...
    Maar goed jullie hebben alweer heel wat kilometertjes afgelegd op de fiets.
    veel succes verder doei Corrie

• 19 Mei 2013 - 19:33

Hetty:

Beren? Misschien toch tijd voor een dagje rust. Prachtige foto's weer. Nog even en jullie fietsen in de sneeuw. Hopelijk wel voldoende warme kleding meegenomen.
    Groet,
    Hetty

• 20 Mei 2013 - 02:31

Thomas:

Niets van die beren aantrekken, gewoon negeren en doorfietsen!

• 20 Mei 2013 - 09:36

Will:

Zo sterke beren. Ha, ha, ha. Leuk hoor Claudia. Het was vast een klimgeit met obesitas.
    De TV laat zien dat het weer niet zo erg mooi is in de zuidelijke landen.
    Gisteren fietsen gezien Giro d'Italia, die ging door Frankrijk en er lag flink wat sneeuw op de Calibier en ook behoorlijk koud. De route was ingekort.
    Jullie zullen wel genieten van al jullie prachtige tochten.. Wij hopen, dat jullie toch wat beter weer zullen krijgen met een lekker zonnetje.
    Goede voortzetting van jullie routes en houdt de moed erin. Liefs Ons.