SEVILLA - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu SEVILLA - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

SEVILLA

Door: Tiemen

11 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 10 mei 2013.

Vliegvelden zijn gemaakt voor vliegtuigen en de wegen daar naar toe zijn gemaakt voor auto's. En dus niet voor fietsen! Ook hier kwamen we daar weer achter. Alhoewel we de fietsen snel op de bagageband terugkregen en een vriendelijke taxi chauffeur ons met een handgebaar de weg wees zaten we binnen no-time dus op de autostrada. Gelukkig konden we hier na een kleine kilometer weer af en verruilden we het asfalt voor zand (en stof).Het was zo'n 10 km van het airport naar Sevilla en na een paar keer naar de weg te hebben gevraagd kwamen we snel bij ons pension aan. Een typisch Spaans pension met allemaal tegeltjes langs de wand. Ook dat heeft wel wat. Het pension ligt in het centrum van de stad, naast de kathedraal. Het oude centrum is heel mooi, oude gebouwen, heel veel cultuur en, niet onbelangrijk, heel veel eettentjes. Veel van de gebouwen zijn s'avonds verlicht wat een hele mooie sfeer geeft. De eerste tapas zijn verslonden evenals een aantal pilsjes. Niet te laat naar bed, morgen gaan we Sevilla verkennen.

Zaterdag 11 mei 2013

Zoals al eerder gemeld zitten we in het centrum van Sevilla. En dat weten we wel zeker. De gehele nacht was er van alles te doen op straat. Schuin onder ons zit een bar, helaas geen geluidloze. Onder ons loopt een straat geplaveid met kinderkopjes die het nodige lawaai maakt wanneer er auto's over heen rijden. Volgens ons slapen die Spanjolen geheel niet. Dan klinkt er om half acht gezang bij de kathedraal. Overigens steeds dezelfde deun maar ook afgewisseld met klokken gelui uit de toren. Alles wat in deze toren aan klokken hangt, en dat er echt heel veel, deed mee. een lawaai van jewelste. Nieuwsgierig als we zijn hebben we ons snel aangekleed en zijn ook de straat op gegaan. Het was er gigantisch druk. We kwamen in een processie terecht, Maria werd met altaar en al om de kathedraal heen gedragen. Onder het altaar zaten de mannen die het altaar mochten dragen. Je kon nog net de voeten onder de zijkanten zien schuifelen. Een grappig gezicht. Het geheel werd voorafgegaan door allerlei notabelen en geestelijken. Toen het altaar voorbij was wilden we terug om koffie te drinken maarre..... helemaal mis gedacht. Een weg terug was er niet meer, je moest mee met de meute want alles deinde achter Maria aan. Zodoende hebben we ook een rondje kerk mee moeten maken.
Inmiddels hebben we ook de eerste stempels in onze credential (pelgrimspaspoort) staan. Die stempels heb je nodig als je straks in Santiago aankomt. Met deze stempels toon je aan dat je de route hebt gevolgd.Verder hebben we vandaag uiteraard de kathedraal aan de binnenkant bewonderd en de toren beklommen. Ook hebben we 2 x een bustour door Sevilla gedaan waarbij je verder heel veel van de rest van Sevilla ziet

• 13 Mei 2013 - 19:13

Hetty:

Hallo Claudia en Tiemen,
    Fijn dat ik weer een beetje mee mag genieten van jullie reis. Zo te lezen gaat het weer een heel avontuur worden. Leuk dat jullie net midden in de processie vielen, afgezien van alle lawaai dat zoiets blijkbaar meebrengt toch ook heel leuk om mee te maken. Fijne reis verder, geniet ervan!
    Groet,
    Hetty

• 14 Mei 2013 - 09:33

Will:

Hallo fietsfanaten.
    Geweldig weer op pad te zijn en dan nog wel met heel mooi weer.
    Prachtige foto's en ik zie dat de Verbunt ook niet ontbreekt.
    Jan en ik lezen jullie verslagen met veel plezier en wensen jullie vooral veel fietskilometers en geniet ervan.
    Groetjes en veel zon. Jan en Will