Goede voorbereiding is het halve werk.... - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Goede voorbereiding is het halve werk.... - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Goede voorbereiding is het halve werk....

Door: Tiemen

13 Mei 2013 | Spanje, El Real de la Jara

13 mei 2013 van Castiblanco de los Arrayos naar El Real de la Jara, 45 km, 770 klimmeters.

Om 7 uur vertrokken vanaf de albergue in Castiblanco, het was nog schemerig en een beetje fris. Eerst langs de bakker, want zonder brood gaan fietsen, is niet handig. Je kunt er beter mee verlegen zitten dan er om verlegen. Hetzelfde geldt voor de watervoorraad. Een hele mooie route vandaag. We hebben eigenlijk 2 route's in onze GPS staan. Eentje van de Zilverroute en eentje van de Via del Plata. Vandaag hebben we stuk van de laatste route gefietst. Een fantastische tocht over weliswaar onverharde wegen echter een natuur die zijn weerga niet kent, zo mooi! Helaas werden de onverharde paden aan het eind wel heel erg smal. Opeens stonden we voor een groot hek en ik stond al uit te vogelen hoe ik erover heen kon komen, met fiets en al natuurlijk. Gelukkig kreeg Claudia een beter idee zodat klimmen niet nodig was want het hek kon je gewoon open doen..... Maar het pad werd er niet beter op en op het einde moesten we onze fietsen naar boven duwen. Een helling van meer dan 25%. En dat dan 300 meter lang. Het was niet alleen te doen en moesten dan ook per fiets met ons tweeën drukken. Waarschijnlijk hebben we dus een deel van de wandelroutes gefietst die overigens wel heel mooi was. Ook vandaag was het ongeveer 32 graden, du niet zo'n lange dag gemaakt, op tijd een albergue opgezocht waar we ons van het stof hebben ontdaan. Straks boodschappen doen en een pilsje pakken.

• 13 Mei 2013 - 16:31

Karin:

Nou Ik zie het al, jullie zijn weer helemaal in de improvisatie stand. Ja, dat was zeker het wandelpad. Succes verder in de warmte.

• 13 Mei 2013 - 19:21

Hetty:

Een wandelroute fietsen is ook niet zo heel erg handig! :-) Maar wel een fantastische route dat maakte waarschijnlijk veel goed. En de eerste spieren weer gekweekt, altijd handig want die zullen de komende dagen/weken nog goed van pas komen. Goede reis verder! Mooie foto's!
    Groet,
    Hetty

• 13 Mei 2013 - 21:19

Corrie:

Hoi luitjes, nou het ziet er weer prachtig uit. Leuk om jullie weer een beetje te volgen. Zo te zien is het afzien wat het weer betreft, maar ik denk liever wat heter dan koud en nat.
    Nou ja, ik lees wel hoe het verder gaat. Fietse en veel plezier onderweg. Groetjes Corrie