Van Bizanet naar Alignan-du-Vent! - Reisverslag uit Alignan-du-Vent, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Van Bizanet naar Alignan-du-Vent! - Reisverslag uit Alignan-du-Vent, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Van Bizanet naar Alignan-du-Vent!

Door: Claudia

15 Juli 2014 | Frankrijk, Alignan-du-Vent

Vandaag een prachtige tocht gereden, door een streek van de Aude. Het is heuvelachtig met klimmen van 4 a 5 % en een max van 7 %. Het was in de ochtend goed te doen, maar de temperatuur ging mij op een gegeven moment dwars zitten. Mijn kilometer gaf 44 graden aan en het leek mij niet meer verstandig om door te fietsen. Ik had onderweg al diverse malen mijn bidon met water laten vullen. Ook bij een huis waar ik stemmen hoorde heb ik gevraagd om water. Een Francaise met schort voor die heeft mijn bidon gevuld en met haar kleinkind mij uitgezwaaid! Na de laatste klim kwam ik vermoeid aan op de camping, maar helaas..er was geen plek meer voor mij in de herberg! De camping was vol! Gelukkig was er een Nederlands echtpaar die mij aanbood om mijn tent op hun plekje te zetten. Ze hebben dd auto aan de kant gezet! Ik kreeg gelijk wat te drinken aan geboden. De camping ligt prachtig, boven op een berg met bijzonder mooi uitzicht. Het is dan toch wel genieten zo en hopen dat vanavond niet de wind, zoals de naam van het plaatsje al zegt, de kop weer op steekt!

• 15 Juli 2014 - 20:36

Hetty:

Wat een hitte!!! Het weer blijft je enigszins dwars zitten. Fijn dat er ook nog aardige mensen zijn die zelfs plaats maken voor jouw tentje. Groet Hetty

• 15 Juli 2014 - 20:52

Karin:

Kijk zo moet het zijn. Dat had die campingbaas toch ook wel kunnen bedenken! Een fietser moet altijd plek krijgen.

• 15 Juli 2014 - 21:01

Vera Van Elst :

Meid pas op je zelf, het is wel heel erg heet. Maar wat zal je genieten van je trip. Ik lees met heel veel plezier je verslagen

• 15 Juli 2014 - 21:54

Ria Van Ittersum:

Tjee Claudia doe je wel kalm aan !!! .Je bent ook geen twintig meer.Maar ik
    wens je in ieder geval een fijne vakantie.groetjes Ria

• 16 Juli 2014 - 09:21

Will Meijer:

Wat een verademing nà de klim in de pyr. Lekker relaxe fietsen en veel drinken. De kilo's zullen er wel weer afgevlogen zijn. Geniet van alles en lees graag weer je volgende tocht. Doeg W.