Van St. Guilhem-le-Desert -St. Hippolyte-du-Fort - Reisverslag uit Sankt Gallen, Zwitserland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Van St. Guilhem-le-Desert -St. Hippolyte-du-Fort - Reisverslag uit Sankt Gallen, Zwitserland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Van St. Guilhem-le-Desert -St. Hippolyte-du-Fort

Door: Claudia

17 Juli 2014 | Zwitserland, Sankt Gallen

Vanmorgen om kwart voor 7 vertrokken. Toen ik vanuit de gite het weggetje naar beneden ging was er helemaal geen toerist. Toen viel het op hoe mooi het plaatsje was en heerlijk rustig. Ook de route door de Gorges was heerlijk rustig. Na een km of 4 moest ik 6 km klimmen. Het eerste stuk wilde wel, maar het werd steeds zwaarder. Om kwart 7 was het al 20 gr en de zon scheen vol op. Het nadeel was dat de zon van opzij scheen de daardoor (door dd bomen) het licht continu flitste. Ik merkte dat ik de helft van mijn beeld niet meer kon zien, hetgeen betekent dat ik tegen een micraine aan zat. In het dorp heb ik gelijk paracetamol genomen en een poosje op een muurtje gezeten. Vervolgens ben ik voorzichtig doorgereden en heb ik besloten af te wijken van de route omdat ik anders weer een zware klim van ongeveer 5 km lang kreeg. Onderweg ben ik nogmaals gestopt om weer een paracetamol te nemen want het ging nog steeds niet goed. Ook deze route was prachtig, alleen geniet je minder omdat ik niet lekker was en de angst dat het helemaal mis zou gaan. Na een km of 45 kwam ik in bovengenoemd plaatsje en heb ik daar een bakker op gezocht en daarnaar even op terras gezeten. Ik heb toen besloten om een camping te zoeken omdat het weer boven de 40 gr was. In de bar heb ik mijn bidons laten vullen. Ik moest weer een km of 4 klimmen en wat was dat zwaar. Niet omdat het zo stijl was 6 a 7 % maar te heet. Ik reed van schaduwplekje naar schaduwplekje om telkens mijn vocht aan te vullen. Ik was gewoon lamlendig en blij dat ik de camping gehaald had. Het is een rustige camping maar de prijs vond ik duur! Ik moest hetzelfde betalen als diegenen die met twee personen, een caravan en een auto hebben. Belachelijk, maar ja...in de buurt was geen camping dus had ik geen keus. Hopelijk voel ik mij morgen beter en lukt het mij nog om naar Uzes te fietsen. Dat is van hieruit naar het Oosten. Het ligt denk ik een km of 50 hier vandaan , dus moet ik zorgen dat ik vroeg weg ben. Tiemen is vanmorgen met de caravan naar Frankrijk vertrokken en die tref ik dan morgen ergens. Hij is eerder dan de bedoeling was vertrokken en nu het te heet is om te fietsen ben ik daar wel blij mee! Niettemin als het morgen lukt dan heb ik toch nog ongeveer 450 km gefietst

• 17 Juli 2014 - 19:48

Will Meijer:

Tja, dat is lastig als je migraine hebt onderweg en dan met die hitte. Hier in Nederland wordt het morgen ook over de 30 graden. Voor ons dus binnen blijven. Het is hier aangenaam koel. Dus de boodschappen maar vroeg scoren. Fijn, dat Tiemen al vertrokken is met de caravan en misschien tref je hem morgen. Daarna even lekker uitrusten. Wij wensen jullie alvast een heel prettige vakantie toe en Claudia, doe het voorzichtig aan. Liefs van ons beidjes Jan en Will.

• 17 Juli 2014 - 21:03

Hetty:

Het is echt te warm om je zo in te spannen, ik denk dat iedereen daar lamlendig en ziek van wordt. Toch knap dat je de afgelopen dagen nog zoveel hebt gefietst. Fijn dat Tiemen ondertussen onderweg is. Het is hier ondertussen ook tropisch warm (30 graden). Succes morgen en petje af! Groet Hetty

• 17 Juli 2014 - 22:08

Margriet:

Gauw door fietsen Tiemen zit al klaar met een wijntje stokbrood en franse kass!