14 november - Reisverslag uit Khajuraho, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 14 november - Reisverslag uit Khajuraho, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

14 november

Door: webmaster

14 November 2010 | India, Khajuraho

Hoi allemaal, gisteren zijn we hier in Khajuraho aangekomen war we 2 nachten blijven. Gisteren hebben we een mooie tocht met de bus gemaakt, maar hoewel India mooi is kan het m.i. niet tegen Thailand en Laos concureren. Vandaag hebben we hier in deze plaats een erotische tempel bezocht. Althans een tempel met veel erotische beelden. Verder hebben we de omgeving van dit dorp/stad per fiets verkend. Per indiase fiets wel te verstaan. Zo'n ding met een roestige ketting, een slag in het wiel en bijkans geen ruimte om te zitten daar het stuur heel kort bij het stuur zit. Voor indiase mensen een prima vervoermiddel, voor ons, westerlingen, is het behelpen. Zoals ik al eerder schreef is het hier geen Thailand of Laos, maar je moet India wel gezien hebben ! Met enkele dagen zullen we in Varanasi aankomen, de meest smerigste stad van India. Ze zeggen dat je India niet hebt gezien wanneer je deze stad niet hebt gezien. Varanasi is India ! Dit is de stad aan de Ganges met zijn ghats. Dat zijn trappen ,aflopend in de rivier ,waar lijkverbrandingen plaatsvinden. Als je hier nog geen cultuurschok hebt gehad dan krijg je die daar wel. "Accept the un-acceptable" of te wel "accepteer het onacceptabele" is dan ook het devies. Wij zijn in ieder geval heel benieuwd. Overigens wordt het hier wel steeds armoediger. Mensen verhongeren hier niet maar het leven wordt hier wel steeds harder. Is niet leuk maar zet je wel weer even met beide benen op de grond.
Claudia heeft nog steeds last van buikkrampen, heel vervelend natuurlijk en we hebben al diverse behandelmethode's toegepast. Ze is nu met een whiskeykuur bezig ! Wellicht helpt dat.

Inzake het verkeer hier in India nog even het volgende: volgens mij is India het meest verkeersveilige land. Ondanks de chaos van richtingen, vervoermiddelen, dieren, mensen enz.enz ,hebben we tot nu toe maar 1 ongeval gezien. Dus toch misscjien iets voor Nederland!

Beste mensen, tot mailens maar weer. Kalm an en rustig blieven!

Groetjes vanuit India voor een ieder en een knuffel voor Levi en Nova,

Claudia en Tiemen

• 14 November 2010 - 13:05

Corrie:

Hoi, hoi,

Wat een verhalen allemaal, wat gebeurt er toch veel op zo'n reis. Je komt van alles tegen. Bij jezelf en natuurlijk ook van de anderen.
    En helpt de whiskey bij Claudia? Of gaat die buik noch steeds niet over in een wat comfortabeler gevoel?
    We horen het wel en wensen jullie veel sterkte en plezier voor de komende dagen op jullie avontuur.
    groetjes van Corrie en Dirk.

• 14 November 2010 - 14:51

Hetty:

Kan een cultuurschok nog groter zijn? Voelen jullie je niet ontzettend rijk met jullie leven in ons kleine Nederland? Desalniettemin een geweldig ervaring om dit allemaal te mogen zien en ervaren. Claudia sterkte met je darmen maar of whiskey werkelijk de oplossing is???
    Groet,
    Hetty

• 14 November 2010 - 15:04

Henny-kok:

Even een tip voor Claudia, een kurk wil nog wel eens de racekak stoppen,verder genieten we van jullie verhalen,het is niet met onze wereld en leefstijl te vergelijken,hier is de Sint weer in het land,gelukkig geen asielzoeker,dus die verdwijnt tzt wel weer.Verder hier alles ok,

Groetjes de Kokkies

• 14 November 2010 - 19:12

Will Hilversum:

Hoi, voor de tweede maal, want mijn eerste tekst is plots. verdwenen. Pak die whisky maar Claudia, daarna ga je gewoon langs de weg zitten en hoef je niet na te denken of ze kijken. Lekker hè die roestige krakende rossen. Tiemen neem de bakfiets maar met Claudia erin dan heb je pas bekijks, wat een arremoe troef zeg. Dan weer op naar zo'n gore stad. Van onze Kim heb ik dat ook gehoord die was er twee maal en één maal privé in haar uppie. Nou mij niet gezien. Met een gezelschap is wel wat anders. Ze heeft zich wel als Indiase laten aankleden en foto's genomen, prachtig die kleding daar. Jullie beleven genoeg en je hebt een leuk verslag via de computer, lekker uitprinten een goede herinnering. Kijk jullie ogen maar uit en wij zullen het verslag lezen.
    Liefs uit ons hutje en blijf gezond. Jan en Will.

• 15 November 2010 - 08:45

Karin:

Misschien help één flesje cola per dag egen buikkrampen. Er wordt wel gezegd één flesje cola of een flesje bier. Als jullie ook naar athmandu gaan kun je daar ook de lijkverbrandingen "bekijken" maar vanaf de Ganges is het ook indrukwekkend. Ga vooral i de ochtend met de boot de anges op, je weet niet wat je ziet. Verwacht dus het meest onacceptabele.

• 17 November 2010 - 02:43

Chantal:

Klinkt allemaal wel reuze interessant!!! En inderdaad je moet het een keer gezien hebben. Mam hoop snel dat je minder last heb van buikkrampen, maar ja met al die kerries en tandoories wil het wel heh, dat ben je niet gewend!!! Maar ze zeggen inderdaad dat cola helpt!! Succes. Liefs