12 november - Reisverslag uit Agra, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 12 november - Reisverslag uit Agra, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

12 november

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2010 | India, Agra

Vandaag zijn wij aangekomen in Orchha. Het was een lange dag in de bus. Vanmorgen begon ik (Claudia) helaas met buikkrampen en diaree. Gelukkig was dat laatste maar 1 keer, maar die buikkrampen had ik wel telkens nadat ik iets gegeten had. Ik voel mij verder niet ziek. Ik weet ook al waar ik dat van gekregen heb, namelijk van een te koud drankje en bij die hitte moet je dat dus niet doen. Al doende leert men weer. Tiemen is nu aan het eten dus ben ik maar aan het internetten. Voor diegene die mij een mailtje sturen naar mijn eigen emailadres...helaas heeft @home geen ondersteuning hier in India dus het is heel moeilijk om het te openen dan wel daar op te reageren. Als jullie dus iets dringends moeten melden dan moet het toch maar via deze site helaas. Ik ben al blij dat dit wel lukt. Maar goed, over vandaag. Onderweg moest ik uit de broek. Helaas geen toilet dus dan het maar langs de weg in de struiken. Net op het moment dat ik zat, zag een indiase vrouw mij en die kwam al nieuwsgierig mijn richting op. Ik deed vlug mijn broek op en zocht toen maar een andere plek. Op het moment dat ik mijn broek weer van mijn gat had en snel bukte, zat ik met mijn gat in de prikkels (een soort struik met kleefbolletjes die prikken). En je zult net zien... uit het niets kwamen er een aantal kerels langs. Shit...sorry voor de uitdrukking..maar ik wist niet hoe snel ik mijn broek weer op moest hijsen met het gevolg dat ik al die prikkels/kleefbolletjes in mijn onderbroek had zitten met het nodige gevolg...Ik kon niet anders dan met mijn hand achter in mijn broek om een voor een die bolletjes er uit te halen. Iedereen lag natuurlijk in een deuk. Dit is weer het gevolg van mijn preutserigheid. De ander gaat gewoon naast de bus langs de weg zitten, maar ik moet zo nodig met mijn gat in de struiken. Weer wat geleerd, maar ik weet niet wat ik de volgende keer zou doen.. ik denk toch????
Onderweg hebben we wederom een fort bekeken. Hier zijn enorm veel forten en die zijn prachtig. De natuur is tot aan vandaag tegen gevallen want ik ben meer een bergmens. Gelukkig begint het hier al wat bergachtig te worden en ik kijk dus al uit naar de Himalaya. In de dorpjes en bij de forten wordt je gek van de kinderen of mannen die kaarten of andere souvenirs aan je willen verkopen. Maar dat heb je in andere landen helaas ook. De wegen zijn hier slecht, met veel gaten, de ene keer wel asfalt en de andere keer rijdt je weer op een zandweg en daarom zit je heel lang in de bus. Niettemin kijk je je ogen uit (maar ik val in herhaling) als je een dorp of plaatsje inrijdt. Het zijn allemaal sloppenwijken, althans in mijn ogen en het huisvuil ligt overal. De hotels zijn verder schoon en nu zitten wij vandaag in een heel leuk bungalowpark aan het water. Helaas kwam er van wandelen niets meer van omdat het al weer donker werd. Morgen hebben we wederom een lange busreis dus zal er wel niets van internetten komen, maar mogelijk die dag er op.
Groetjes uit het warme India (heerlijke temperatuur van 31 graden en daar geniet ik van!) Doei doei!

  • 12 November 2010 - 16:12

    Karin:

    Hey Claudia en Thiemen, Dat was voor ons ff lachen over al die bolletjes in je broek. We zijn eigenlijk benieuwd naar de trekking die jullie gaan doen in Nepal. Ik hoop dat we dat vanzelf wel horen. Geniet ervan en negeer, voor zover dat mogelijk al die souvenierszaken. Niet kijken en doorlopen is meestal het beste. Het lijkt onbeleefd, maar je wordt er anders gek van.

  • 12 November 2010 - 18:51

    Hetty:

    Hoi Claudia,
    Ik zie je in gedachten al prutsen met die bolletjes in je onderbroek :-). Ik zou het ook lastig vinden hoor en ook voor de struiken kiezen met alle risico's van dien. Zet Tiemen de volgende keer maar gewoon op de uitkijk. Pas op dat je ook geen buikklachten krijgt van het eten/drinken. Onze darmen zijn doorgaans toch wat anders gewend. Groetjes, Hetty

  • 13 November 2010 - 13:03

    Herman:

    Het is volgens mij wel er premitief in India als ik dit zo lees.
    Misschien moet Tiemen maar gaan handelen in touringcar bussen met toilet dat lijkt men veel beter.

  • 14 November 2010 - 11:20

    Cora:

    Hallo Claudia en Tiemen,
    Zo te lezen maken jullie heel wat mee en het is nog maar het begin van de reis.
    Bij jullie is het weer heel wat beter dan hier. Het is nu zondag en het regent al de hele dag. De temperatuur valt wel mee, voor onze begrippen, namelijk zo'n 12 graden Celsius. Verder geen schokkende gebeurtenissen hier om aan jullie melden. Ik hoop dat jullie de komende week mooie avonturen beleven. Veel plezier en blijf schrijven. Groeten van Cora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Rondreis India en Trekking Nepal

Recente Reisverslagen:

06 December 2010

laatste week vakantie

25 November 2010

5 daagse trekking

25 November 2010

20 nov.

18 November 2010

Varanasi

14 November 2010

14 november

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 89706

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: