10 november 2010 - Reisverslag uit Agra, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 10 november 2010 - Reisverslag uit Agra, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

10 november 2010

Door: webmaster

10 November 2010 | India, Agra

De laatste avond in Jaipur hebben wij in een restaurant gegeten dat in een toren zat en boven de stad uit keek. Wij zaten op het dakterras en dat was prachtig. De volgende dag zijn wij met de bus naar Agra gegaan. Onderweg zijn we bij een natuurpark geweest en zijn we deze ingereden met een riksha. Wij hebben daar hele mooie vogels gezien, jakhalzen, antilopes en een leguaan. Vervolgens zijn wij naar het fatehpur sikn, dat is een keizerspaleis, geweest. Ook dat was heel bijzonder. Tegen half 8 's avonds waren we in het hotel. Naast het hotel zat een pizzahut en wat smaakt een pizza dan heerlijk na al dat indiase eten. Vandaag zijn we om half 6 vertrokken naar het Taj Mahal geweest. Dat is een van de zeven wereldwonderen. Het is echt prachtig. We gingen zo vroeg om de zon daar op te zien komen, maar helaas...te veel smog dan wel mist. Niettemin was het gebouw prachtig!!!! Daarna zijn we naar een baby Tai Mahal geweest. Dat is een kleinere uitgave en ook zeer prachtig om te zien. Wat wij ook heel bijzonder vonden was de omgeving daar namelijk een soort getto en enorm veel verkeer dat er langs raast. Wederom ezels, riksha's, vooroorlogse vrachtauto's, etc. etc. Je kijkt je ogen uit. Continu wordt je lastig gevallen door indiase kinderen of volwassenen die zeuren om geld dan wel dat zij je iets willen verkopen. Vervolgens zijn we naar het rode fort geweest. Dat was ook heel mooi om te zien. Ik sla dit verhaal maar weer op want de computer heeft wat kuren. We gaan morgen naar een dorpje dus ik denk niet dat wij daar weer kunnen internetten. Het is mogelijk dat het een paar dagen kan duren voordat wij weer een computer ter beschikking hebben. Groetjes van ons.

Er is nog wel een probleem bijgekomen. Oook olifanten maken hier gebruik van de straat. Maar het wordt al een stuk overzichtelijker. Koeien staan of liggen bij voorkeur in de middenberm, kamelen lopen bij voorkeur LINKS!. Olifanten gebruiken zowel linker en rechter rijbaan, maar goed die zijn ook groot en hebben ruimte nodig. Inzake het rijden van Indiase bestuurders het volgende: ze rijden meestal wel de juiste richting opaan, echter mocht men aan de andere kant van de weg moeten zijn en er is een doorsteek in de middenberm behoren ze dus een kilometer verder te rijden, dan draaien om vrevolgens van de goede kant b.v. een restaurant aan te rijden. Zoals ik zeg: BEHOREN ze te doen, maar waarom zou je een kilometer omrijden als je er ook binnen 300 meter kunt zijn. Daarom rijden ze dus rustig tegen de richting in. En dat wordt dan ook door de andere spookrijders geaccepteerd.Fietsers hebben hier helemaal geen leven, we zijn dan ook blij dat we hier niet met de fietsen zijn.

Ok, groetjes van ons en tot schrijvens

• 11 November 2010 - 11:38

Henny-kok:

Hoi Luitjes,
    Wat hebben jullie een mooie reis,wij gaan daar ook zeker een keer naar toe,wat een andere wereld he? Wat zijn wij dan rijk he?
    Hier is het stormachtig,regen, dus geniet maar lekker van de warmte,
    Groetjes Henny

• 11 November 2010 - 15:08

Hetty:

Hallo,
    Zo te lezen is er niets veranderd in India. Het verkeer is er nog altijd één chaos. Ik kan een glimlach niet onderdrukken bij het lezen en zien van jullie ervaringen. Wat een totaal andere wereld hé? Geniet van alle indrukken, groet uit een stormachtig Nederland, Hetty

• 11 November 2010 - 15:54

Jan En Else:

Wat een fantastische reis en een geweldig verslag.
    Heb je al een olifantenrijbewijs gehaald?

• 11 November 2010 - 19:07

Chantal:

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Hier ook alles goed. Bericht gehad van het AA-bad.. Levi mag de 20ste al beginnen met zwemles. JEUH!!! Ben heel benieuwd hoe hij het vindt. Perra was vandaag naar buiten geglipt en je raadt het nooit... HIJ KWAM UIT ZICH ZELF TERUG. Moet niet gekker worden..

Have Fun.
    XX

• 11 November 2010 - 20:28

Nico:

Hallo daar, mooi land he, en wat kijk je je ogen uit met dingen die je gewoon zelf gezien moet hebben.als je ziet wat die mensen voor een oplossingen bedenken voor problemen die ze tegenkomen dan kennen wij toch echt niets. geniet er van en we volgen jullie.groeten nico en simone