Russische Roulette - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Russische Roulette - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Russische Roulette

Door: Claudia en Tiemen

22 November 2011 | Cambodja, Takeo

Bij het uitchecken werd aan ons gevraagd of we de bustickets al geregeld hadden en keken ze ons vol ongeloof aan toen wij zeiden dat wij de route op de fiets gingen afleggen. Ook hadden onze fietsen grote belangstelling van de Japanners. Dit hadden we ook in Angkor Wat gehad waar onze fietsen uitgebreid door de Japanners werden bestudeerd en gefotografeerd.
De eerste 17 km was te vergelijken met russische roulette, althans als je over wilde steken. We hadden een beschreven route, die niet goed beschreven was , met het gevolg dat wij verkeerd reden in die drukke stad. Gelukkig waren we daar snel achter, maar dan moet je oversteken waar wel zeker zes rijen dik verkeer was en waar iedereen erg hard rijdt. Ook daar wordt niets van gezegd. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en waren we blij dat we de drukte van de stad achter ons konden laten. De route is prachtig! Onderweg riep iedereen "Hello" tegen ons. De mensen zijn erg vriendelijk. Diegene die een paar woordjes Engels hebben geleerd komen met de vragen: waar ga je naar toe, waar kom je vandaan, hoe heet je en hoe oud ben je. Als je dan zelf met vragen komt, blijkt dat ze nauwelijks Engels kunnen. Ook uit eten gaan is telkens weergeven verrassing wat je op bord krijgt. In Takeo hebben we op een groot plein gegeten waar een groot doek hing, die als beeldscherm moest doorgaan en waar karaoke muziek op getoond werd. Het was best gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Ze hadden daar een "rund" of iets dergelijks aan het spit hangen. Het hotel zag er prima en schoon uit. Toch hebben we de hele nacht last gehad van muizen. Het was een kabaal van jewelste. Ook de gekko's deden daar nog een schepje bovenop. Vandaag zijn we behoorlijk verbrand en zaten mijn, Claudia's, benen helemaal onder de (warmte) bulten. Oh ja, dames, botox heb je hier ook niet nodig als je volle lippen wilt hebben. In het begin van deze vakantie heeft ook daar de zon goed zijn werk in gedaan. Je krijgt het gratis! Goed, wij hebben vandaag een route van meer dan 80 km gefietst en morgen komt weer zo'n dag.

• 23 November 2011 - 13:29

Chantal:

Jij zeker wel blij dat je nu eens volle lippen hebt ;-)

• 23 November 2011 - 18:35

Hetty:

Het voelt vast heerlijk zijn om de drukte en de gruwelverhalen van de stad weer de rug toe te keren en weer te genieten van het landschap. En terwijl jullie met de dag roder (en vast ook bruiner) kleuren zitten wij hier in Nederland al dagenlang onder een dikke laag mist.
    Groet!