Zit erop! - Reisverslag uit Mỹ Thọ, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Zit erop! - Reisverslag uit Mỹ Thọ, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Zit erop!

Door: Claudia en Tiemen

04 December 2011 | Vietnam, Mỹ Thọ

Zo, de fietstocht zit erop. Bijna 1100 kilometer totaal. En dat, ondanks slechte wegen, zonder lekke banden of ander noemenswaardige pech. We zijn nu aangekomen in My Tho en Ho chi Minh City ligt 50 kilometer verder op. Echter vanaf hier worden de wegen zo druk dat fietsen geen lolletje meer is. En het moet uiteraard wel leuk blijven. Morgen hebben we vervoer geregeld naar HCMC. Goed, gisteren zijn we gestart in Vihn Long met als bestemming Ben Tre. Eerst met de pont over, helaas voor mij was de pont vol en moest ik wachten terwijl Claudia al op de pont stond. Gelukkig was ik ook na een kwartiertje aan de overkant. Planning was om de route te volgen maar ik vernam al wel dat Claudia andere plannen had. Ze had een weg gevonden die rechtstreeks naar My Tho leidde en op die manier konden we een stuk afsnijden. Nu kan die nog al wispelturig zijn en ik dacht dat dat wel weer veranderde. Maar nee hoor, ze zag een bord met een bepaalde plaatsnaam, stuur ging linksaf en dus van de route af. Het eerste stuk ging goed, de overtocht met de pont ook, ook al moesten we een half uur wachten. Na de pont ging de route redelijk en na een kilometer was de weg ene grote PUINBAK! Echt een strook weg met gestort puin dat nog niet gewalst was. Niet te fietsen en bijna ook niet te lopen. Gelukkig was het maar 32 graden, dus dat viel nog mee?? Helaas hebben we door de werkzaamheden ook nog een afslag gemist en zodoende kwamen we toch weer op onze eerste bestemming terecht. Om al het stof weg te spoelen hebben we onderweg een gigantische ananas verorbert, echt zo'n sappig ding. Heerlijk! Vandaag zijn we dus van Ben Tre naar My Tho gefietst, een afstand van bijna 25 km. Een makkie dus en waren we binnen 2 uur over. Wel moesten we over een hele hoge hangbrug en was het dus nog wel even klimmen. Vanmiddag hebben we een boottocht gemaakt. Er liggen hier 4 eilandjes die je met een boottocht kunt bezichtigen. De natuur is hier prachtig! Ook hebben we nog een stukje gewandeld en allerlei soorten fruit geproefd. In het donker zijn we terug gevaren en dat heeft ook wel wat. Onze gids heette Truc en hij gaf een goede uitleg over alles. Morgen dus met een busje naar HCMC, we worden om 10 uur opgehaald (althans dat hopen we dan maar weer).

• 04 December 2011 - 14:26

Chantal:

Leuke "boa"!!

• 04 December 2011 - 15:47

Hetty:

Ziet er gevaarlijk uit met die slang, hopelijk had hij al gegeten. Jullie zullen onderhand ook wel naar jullie eigen bed en onze super saaie maar betrouwbare fietspaden verlangen.
    Goede reis naar huis.
    Groet!

• 04 December 2011 - 15:57

Corrie:

Hoi hoi, zit ff thuis te computeren. Net de sinterklaas achter de rug. Was heel gezellig met kinderen en kleinkinderen.
    Nu weer terug naar normaal. Dus voor jullie zit het er ook al weer bijna op. Wat een afstand he, 1100 km, je zegt het zomaar maar ondertussen een hele afstand. Ik wens jullie verder nog een paar leuke dagen en een goede reis terug naar ons koude kikkerlandje. Heel wat anders dan 32 graden.
    We horen het wel als jullie er weer zijn. Erg van de foto's genoten was heel leuk deze keer.
    groetjes Corrie

• 04 December 2011 - 17:46

Will H'sum:

Hoi Claudia en Tiemen.
    Geweldig weer zoals jullie dat weer hebben volbracht. 1100 Kilometer, dat doen wij jullie niet na.
    Wel een beetje eng met de slang langs je nek Tiemen. Op de foto's, die overigens erg mooi zijn, zien jullie er goed uit. Jammer dat het er weer op zit, maar dit kan niemand jullie meer afnemen. Veel bijzondere dingen gezien en mooie natuur. En trouwens..... jullie hebben wel een goede kwaliteit fietsen zeg. Die mogen wel een goede fietsenbeurt krijgen als jullie teruggekomen zijn. Wij hebben begrepen, dat jullie nog een paar rustdagen gaan nemen en daarna weer huiswaarts gaan. Geniet er vooral van en wij wensen jullie alvast een goede terugreis en een hartelijk welkom terug in het koude kikkerlandje.
    Liefs Jan en Will.

• 04 December 2011 - 19:05

Janny:

Hallo Claudia en Thiemen,

Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. Ik heb er erg van genoten. Ad en ik hebben nog meer zin gekregen onze tocht volgend jaar. Nog fijne dagen en een goed reis naar huis.

groetjes Janny

• 04 December 2011 - 22:21

Jos En Dicky :

Erg leuk om jullie reisverslag iedere keer te lezen. Geweldig en 1100 km fietsen, is natuurlijk ook niet niks.
    We wensen jullie een goede reis terug en zien elkaar in het nieuwe jaar voor meer verhalen/foto's.

• 07 December 2011 - 11:10

Henk De Graauw:

We wisten niet dat jullie reis er al bijna opzit. Alles toch goed gegaan, leuk te horen en te lezen. Wij nu in Paxe en gaan morgen weer verder ri. zuid-laos en cambodja. Je leest het t.z.t wel.
    groeten van henk en nelly de graauwpaxe, laos, 7 dec. 2011