Are you beeing served - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Are you beeing served - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Are you beeing served

Door: Claudia en Tiemen

30 November 2011 | Vietnam, Can Tho

Het ontbijt vanmorgen was uitstekend. Het avondeten gisteren was nog wel lachwekkend. We hadden vooraf nog even geïnformeerd als eten in het restaurant mogelijk was en we begrepen dat dit geen probleem was. Wel zagen we dat alle tafels gedekt waren en we hadden zoiets dat het wel erg druk zou kunnen worden. Toen we tegen zevenen binnen kwamen zat er nog steeds geen mens. Wij werden echter naar een achterafzaaltje verwezen waar inderdaad 1 tafel en 6 stoelen stonden. Het was schijnbaar de bedoeling dat we hier met ons tweetjes gingen eten. Nou, dat was uiteraard onze bedoeling niet! Op ons aandringen werd er toch nog een extra tafel(tje) in het restaurant gedekt. We zaten in het middenpad en het had veel weg van "are you beeing served, het londense warenhuis met Mr Humprey". We zaten tegen 2 liftdeuren aan te kijken waar elk moment het bruidspaar kon verschijnen. Echter die kwamen niet en zijn o.i. ook niet gekomen. Dus een hele grote zaal voor ons tweeën. En wel 6 man personeel? Goed, vanmorgen dus na het ontbijt weer op onze "stalen rossen " geklommen. Na een kilometer of acht moesten we de Mekong oversteken per veerpont. Het was daar een drukte van jewelste en de een na de andere pont arriveerde en vertrok daar. Echt van die oude rabachels! Het kostte ook niets want voor een dubbeltje kun je niets verwachten. Maar we zijn er mee aan de andere kant gekomen. Vandaar uit was het een rit parallel aan de Mekong. Echt een leuk weggetje en geen vrachtverkeer. Dat kon/mocht daar ook niet want de bruggen (en dat waren er heel veel) waren hier niet op berekend. Onderweg veel thuisvlijt zoals het weven van matten. En uiteraard eerst het verven van het materiaal. De bedoelde bruggen zijn niet zo heel hoog maar de opritten zijn hartstikke stijl. De Brenner is er niets bij. Vaak moesten we over noodbruggetjes omdat er naast een nieuwe brug gebouwd werd. Ter hoogte van Can Tho moesten we opnieuw de Mekong oversteken. Dit keer met een kleinere pont. Het duurde een kwartier voordat we aan de andere kant waren. We waren het na de tocht allebei echt zat, wellicht was het weer hier debet aan. Warm vochtig weer. We hebben zeker drie liter water per persoon gedronken. Snel een hotelletje gezocht en na het douchen een lekker PILSJE!

• 30 November 2011 - 13:28

Marjolijn (VHA):

Erg leuk jullie verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Geniet ervan.
    Tot over een paar weken.
    groet

• 30 November 2011 - 14:02

Jan Meijer:

Toch een fantastische belevenis. Je komt zo beter in aanraking met de bevolking dan met een georganiserende reis. Ook fantastische foto's.Tot het volgende verhaal. Jan

• 30 November 2011 - 18:18

Hetty:

Volgens mij waren ze in het restaurant heel blij met jullie want wat hadden ze anders al dat personeel moeten laten doen. Ik geniet echt van al die prachtige foto's.
    Groet!

• 01 December 2011 - 11:02

Karin:

Geweldig die gekleurde, wat zijn et, rietstengels langs de kant. Mooie plaatjes. ik ben jaloers.
    sjiek hotel ook, mag wel na al dat afzien.