BAR EN BOOS - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu BAR EN BOOS - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

BAR EN BOOS

Door: Claudia en Tiemen

28 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Na een voorspoedige reis vanuit Nederland naar Dax in Zuid Frankrijk, zijn we dus vandaag, zaterdag, begonnen met een onze fietstocht. Gisteren hadden we de tent op een mooi plekkie opgezet en nadien zijn we boodschappen gaan halen en een terrasje gepakt. Bij thuiskomst bleek dat een fransoos zijn camper zo had neergezet dat hij met de voorwielen bijna in de ingang van de tent stond. En als de camping nu vol stond maar er was voldoende plaats. De camper moest daar staan anders had hij geen ontvangst met de schotel??. Hij was niet van plan om dat ding ergens anders neer te zetten en wij hebben dan ook onze stoeltjes demonstratief bijna onder hun luifel gezet. Toe nou? Vanmorgen hebben we de tent zeiknat in moeten pakken omdat het de gehele nacht heeft geregend ( met onweer). En verder heeft het ook de hele godganselijke dag geregend. Daarbij hebben we ook al de eerste pech te pakken. Een versnellingskabel, die net vernieuwd was, knapte en de onderdelen die aan die kabel vastzaten zijn weggesprongen. Gelukkig was er in het eerstvolgende dorp een zaak die in motormaaiers deed en hij heeft ons geholpen om e.e.a. weer rijbaar te maken. Gelukkig lukte dat dus we konden onze reis voortzetten. Zoals vermeld, vanmorgen gestart in Dax en aangekomen in St. Palais, een tocht van een dikke zestig kilometer. We waren helemaal doorweekt, het water was door onze regenkleding gesijpeld. Gelukkig waren in dit dorp drie hotels. En wat denk je: allemaal gesloten???. Hoe krijgen die fransen dat toch altijd voor elkaar. We zitten nu in het " maison des franciscaner", een soortement klooster zonder personeel (nonnen). Op vertoon van je Credential ( pelgrimspas) kun je in deze kloosters onderweg voor een klein bedrag overnachten. En....de soep en koffie staan klaar en de broodnodige warme douche is aanwezig.

• 28 April 2012 - 17:51

Jan En Will:

Ik had al iets ingevuld op facebook. Wij wensen jullie een goede voortzetting van deze toch zware maar mooie tocht. Wij kennen mensen die hem hebben gelopen. Liefs en sterkte

• 29 April 2012 - 06:47

Hetty:

Tjonge ..... ik zei dat het weer in Nederland alleen maar beter kan worden na alle regen van gisteren maar dat geldt zeker ook voor jullie. Fijn dat jullie vannacht in ieder geval een dak boven het hoofd hadden en niet te vergeten een warme douche. Hopelijk hebben jullie nu voor heellang genoeg regen gehad en wordt het nu schitterend weer. Veel plezier met het voortzetten van jullie tocht.
    Groet Hetty

• 29 April 2012 - 08:14

Karin:

Het begint niet echt goed met die Santiago trip van jullie. Als dat maar geen voorbode is. Vandaag zullen jullie wel aankomen in St Jean-pied-a-port. Lekkere pizza op de hoek kan ik me herinneren. Hopelijk is het over de pas goed te doen, jullie zijn nog vroeg in het jaar. Ik wens jullie succes met de klim. Ga op de top even naar de kapel met de Jacobs in vol pelgrims tenue.
    sterkte

• 29 April 2012 - 08:35

Corrie En Dirk:

Hoi hoi,

Nou dat begint al goed, wat zal dat beloven voor de rest van de reis.
    Maar goed jullie hebben vast al voor hetere vuren gestaan.
    Dit zal ook allemaal wel weer lukken uiteindelijk. Denk positief.
    En mocht je hierdoor in de put raken dan moet je niet verder graven (advies van Dirk)
    Tot de volgende mail,
    groetjes C & D

• 30 April 2012 - 13:23

Aloys:

Mensen met campers moet je toch al voor oppassen en dan het toppunt is natuurlijk een fransman met een camper dat is toch helemaal klo...........................
    Hoop dat je neven van autobedrijf Kok dit niet lezen, ga dinsdag de camper brengen voor een grote beurt en APK.
    Als jullie toch in een klooster zitten kun je ook een kaarsje opsteken voor mooi weer, hier is het nu (maandagmiddag) 24 graden