VEEL NATIONALITETEN - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu VEEL NATIONALITETEN - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

VEEL NATIONALITETEN

Door: Claudia en Tiemen

29 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Gisteravond hebben we in de keuken van het klooster, samen met een Duitser, die beweerde Frans en Spaans te kunnen maar er niets van bakte, een Canadees die ooit eens in Duitsland had gewoond en de Franse beheerster van het klooster een gezellig onderonsje gehad. Niet gemakkelijk want het switchen van Frans naar Duits en dan weer Engels is moeilijk. En zeker als je iets moet vertalen van duits naar engels en vervolgens ook naar het frans , goeie genade. Vanmorgen dus na het ontbijt de spullen weer op de fiets gehesen. Het was droog en het is droog gebleven. Temperatuur om en nabij de 18 graden, dus ideaal fietsweer. Eerst richting St. Jean de Pied de Port om daarna toch alvast een stuk te stijgen naar Valcarlos. We zijn inmiddels de grens gepasseerd en zijn dus nu in Spanje echter helaas nog niet over de Pyreneeën. Hier overnachten we om morgen over de pas richting Pamplona te fietsen. Onze fietsen staan in de voorraadkelder en we hebben onze tent eroverheen gehangen om te drogen. Morgen een zware dag want we moeten de pas, die 1050 meter hoog is, passeren. We zitten nu nog maar op 350 meter, dus dat wordt nog 700 meter klimmen/trappen.

• 30 April 2012 - 17:36

Tineke:

Wat een treurig foto's zitten er tussen. We hebben vandaag gefietst in Montferland, en dan mopperen we al op de heuvels die op moet klimmen

• 01 Mei 2012 - 07:17

Karin:

Waar ga jij nu zo stijl omhoog? en dat voor St Jean? Kan ik me niet meer herinneren. Maar ja, na afloop kun je toch alleen maar de leuke zaken herinneren of de hele nare.
    Sterkte!

• 02 Mei 2012 - 10:41

Jan De Vries:

Wat een verhaal! Wat een super stel! Erg leuk om zo frekwent jullie belevenissen te kunen volgen.
    Vooral die foto's waar je bepakt en bezakt je zwaar beladeb fiets naar boven de berg op duwt in de kou en de regen.
    Ik had al veel bewondering voor jullie maar dat wordt met de dag meer !
    Heel veel lieve groeten van Else en JanElte