Pakken. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Pakken. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Pakken.

05 Mei 2013 | Nederland, Zwolle

Het is weer zover. De hele kamer is bezaaid met spullen die mee moeten (of niet mee moeten). We gaan dit keer zonder tent. Dat scheelt een hoop bagage. Niet alleen de tent maar ook kookspullen e.d. laten we thuis. We gaan er vanuit dat we dagelijks onderdak en eten zullen krijgen (kopen uiteraard). Vrijdag vertrekken we per vliegtuig naar Sevilla waar we eerst een paar dagen zullen acclimatiseren. Het is er momenteel behoorlijk warm dus dat zal best wennen worden. We proberen de tocht in ca. 20 fietsdagen te volbrengen. De gehele route is 1200 km, dus dat moet lukken. Maar...... eerst dus nog pakken. Alles moet in 6 fietstassen passen. Past het niet dan kan het niet mee. Simpel toch!
We houden jullie tijdens onze reis op de hoogte
Gisteren nog even langs de fietsenzaak geweest om billencreme te kopen en bij een doe-het-zelfzaak voor staaldraad. Daarmee kunnen we onze fietsen extra beveiligen tegen diefstal. Tja, want bij deze tocht zijn wij afhankelijk van onze fietsen bij het ontbreken van (goed) openbaar vervoer. En je moet er niet aan denken om ergens in de binnenlanden van Spanje te staan en tot de ontdekking te komen dat je fiets foetsie is. Door het zonnetje van vandaag komen we al helemaal in de stemming, maar wij moeten nog een paar dagen werken, althans Tiemen nog 3 en ik 1 (hihi). Vanmorgen nog even gebak naar mijn vader in het verpleeghuis gebracht ter ere van mijn verjaardag (gisteren). Hij vroeg hoe onze vakantie geweest was, maar we hebben maar niet verteld dat wij de vakantie nog voor de boeg hadden. Nu zit ik heerlijk in de tuin te genieten van al die reisverhalen en ik wil jullie ook alvast deelgenoot maken van onze reisplannen. Vrijdag vertrekken we!

• 05 Mei 2013 - 18:16

De groene lijn is de route die wij gaan fietsen!

• 06 Mei 2013 - 10:09

Jan En Will:

Tjonge jonge, wat heerlijk, dat jullie er weer vandoor gaan en nog wel naar een heerlijk warm land.
    1200 Km. Dat is niet niks.
    Wij wensen jullie een hele geweldige vakantie toe en geen pech onderweg.
    Geniet van al het moois en wij zullen jullie via de computer volgen.
    Claudia, leuk dat je laatst hebt gebeld en we hopen jullie weer eens te zien.
    Jan is momenteel naar de dagopvang, recreatie en ik heb een snipperdag.
    Goede reis en vooral genieten. Doeg.

• 06 Mei 2013 - 22:28

Herman:

Tjonge ik moet er niet aan denken dat jullie 1200km gaan fietsen ik heb met 30km al zadel pijn vanaf deze kant een goede vakantie.

• 07 Mei 2013 - 19:22

Karin:

Hoi Claudia en Tiemen
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie de route vinden. Een vriendin van ons heeft het een aantal jaren geleden gedaan. Zij vond het een mooie route, maar de beschrijving die ze had klopte niet helemaal of liever gezegd helemaal niet. Halve dag fietsen om dat weer aan te komen op de plek waar je vertrokken bent die dag. Dit mede door wegwerkzaamheden en slechte verkeerswijzers.
    We wensen jullie succes en horen graag jullie bevindingen.