Zwoegen - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Zwoegen - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Zwoegen

Door: Tiemen

14 Mei 2013 | Spanje, Fuente de Cantos

14 mei 2013 van El Real de la Jara naar Fuentes de Cantos, 51 kilometer, 970 klimmeters, totale afstand 135 kilometer.

Net op tijd aangekomen in de auberge in Fuente de Cantos, even later breekt het onweer los en begint het te plenzen. Had de hele dag al gedreigd, de temperatuur slingerde steeds heen en weer. Dan weer 34 graden om in een paar minuten te zakken naar 26 graden en weer terug.
Een pittige tocht vandaag waarbij we veel klimmen moesten. Maar ook het klimmen werd nog extra zwaar gemaakt door stijgingen van 10% of meer. Soms moesten we lopen omdat het echt niet meer ging. Maar ja, dat weet je als je aan dergelijke tochten begint. We denken nu eerst het ergste te hebben gehad, we zitten ongeveer op de hoogvlakte, de Extremadura. De natuur is inmiddels ook gewisseld. We zaten vanmorgen nog volop in de bossen echter die hebben nu plaatsgemaakt voor de dor- en kaalheid van een hoogvlakte.
Ons onderkomen voor vandaag heet El Zaguan de la Plata, mooie kamers in Spaanse stijl en een mooi aangelegde tuin. Echt een aanrader.
De weersverwachting voor de komende dagen is minder. Zo nu en dan een bui en de temperatuur zakt met een graad of tien. Dat laatste is niet zo erg.......

• 14 Mei 2013 - 22:09

Gerard Klunder:

Hoi topper,
    Even over het verslag van gisteren, ik miste de sleepkabel aan de fiets, kan die oude man wel alleen naar boven komen hahahaha . Het zag er mooi uit daar en erg hoog maar het lijkt mij dat je er nog wel eens last van lekke banden zult hebben of valt dat nog mee.
    En wat als je er komt te vallen?? ik neem mijn pet af hoor super wat jullie doen .
    Kijk goed uit en veel fiets plezier.

Groetjes Joke en Gerard.

• 15 Mei 2013 - 09:49

Cora Winters:

Wat een tocht beleven jullie! Wel spectaculair....Door de foto's krijg je wel een goed beeld van jullie reis,
    Wij zoeken nu iets meer de laagvlakte en vertrekken zo meteen naar Texel. Het weer is hier ook van een hele andere orde. In Apeldoorn is het nu zwaar bewolkt en dertien graden en het regent nog net niet, maar dat zal vast vandaag nog wel gebeuren. Op het Texel is het meestal een paar graden kouder en er staat een straffe wind. Als wij vanmiddag daar aankomen, zal de kachel in de caravan zeker aangestoken moeten worden. Voor jullie is dat vast en zeker leuk om te horen. Geniet van je tocht en we blijven je volgen! Groeten van Jan en Cora.

• 15 Mei 2013 - 15:01

HENK EN HENNY:

wIJ ZITTEN NU OP cORSICA GAAN MORGEN OOK WEER VERDER MAAR DAN MET DE AUTO, LIJKT ME WEL ZO FIJN ALS IK JULLIE GEZWOEG HOOR OVER DE KLIMMEN, NOG EEN GOEDE REIS VERDER, gROET HENK EN hENNY

• 15 Mei 2013 - 19:42

Hetty:

Wel heerlijk om na zo'n vermoeiende dag in een mooi onderkomen te verblijven. Verstandig (mede gezien al dat klimmen) dat jullie de tent dit keer thuis hebben gelaten. Prachtig dat landschap en al die vergezichten. Gelukkig hebben jullie het onweer niet op de kop gehad want zo te zien zijn er nauwelijks mogelijkheden om te schuilen. Ik heb echt bewondering voor jullie gezwoeg. Hopelijk komen er nu inderdaad een paar dagen met wat minder stijgingen. Goede reis verder!
    Groet, Hetty