Ik heb er zin in! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Ik heb er zin in! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Ik heb er zin in!

Door: Claudia

09 Juli 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Tja, het is bijna weer zover. Vandaag de tassen in gepakt en deels de caravan. Ik stap morgenochtend op de trein naar Rotterdam, fiets vanaf het station naar de luchthaven en vandaar uit vlieg ik naar Nice.
Tiemen blijft nog thuis want die mag nog tot volgende week donderdag werken en dan komt hij mij na met de auto + caravan.
Ik heb er al heel veel zin in en vind het ook wel weer spannend wat op mijn weg komt.

Het begint al hoe ik al mijn bagage mee krijg het vliegtuig in.
Ik heb vier fietstassen, een stuurtas, een baal waarin de tent zit, een stoeltje en nog mijn rugzak. Al deze tassen stop in een twee grote vliegzakken, met uitzondering van de tent en rugzak want ik mag maar 23 kilo aan ruimbagage meenemen. De tent doe ik in een grote tas die ik als handbagage heb en waarbij ik mijn rugzak met inhoud ook bij in moet stoppen want zoals jullie wel weten: je mag maar 1 stuk handbagage meenemen. De fiets moet ik op de luchthaven ook vliegklaar maken, hetgeen betekent: stuur dwars, trappers eraf, lucht uit de banden en in pakken. Dat laatste doe met bolletjes plastic. Of het lukt is een tweede, want normaliter gebruiken wij altijd fietshoezen. De fietshoes wilde ik dit keer niet meenemen want dan zit ik de hele fietsvakantie met die fietshoes (dat toch nog wel wat weegt en volume heeft) in mijn maag, aangezien ik toch niet terug vlieg.
In Nice ( voor mij een onbekende luchthaven) is het weer spannend waar ik mijn fiets weer in ontvangst kan nemen en of die de vlucht overleeft heeft. Meestal wordt de fiets op een andere plek afgeleverd en dus niet bij de bagageband waar de koffers/reistassen op binnen komen. Eigenlijk moet ik dan op dat moment op twee plekken tegelijk zijn.
Daarna begint het ritueel weer van fiets opbouwen, de tassen weer overpakken en dan zien of ik fietsend van de luchthaven af kan komen (zonder op een snelweg te belanden).
Ter plaatse moet ik nog wel een keus maken welke route ik als eerste oppak, die van Benjamins of die van Luc Oteman. De een gaat de ene kant op en de andere de andere kant. Het was makkelijker geweest als zij beiden dezelfde kant op gingen want dan hoefde ik geen keus te maken, tja....
En na het maken van die keus wordt het zoeken naar een camping, tent opzetten, en vlug weer op de fiets springen om vervolgens naar een Supermarche of Le Clerc te fietsen voor een gasflesje. Deze laatste mag ik niet meenemen in het vliegtuig en ik moet natuurlijk wel 's avonds gelijk kunnen koken of koffie kunnen zetten.
Dus jullie lezen het al... het wordt een drukke spannende dag voor mij, maar zoals ik al zei..Ik heb er zin in!

• 09 Juli 2013 - 18:12

Gerard:

Nou gelezen, spannend je bent niet te stoppen geloof ok.
    Maar ik ga het weer volgen ,zit zelf ook in die buurt
    Veel plezier

• 10 Juli 2013 - 13:58

Karin:

Bolletjes plastic vast zetten met een rol gladmaken/ keukenfolie dat blijft prima zitten gewoon lekker wikkelen

• 10 Juli 2013 - 13:59

Karin :

Gasflesjes zijn ook te koop bij winkel voor tuinartikelen

• 10 Juli 2013 - 18:38

Will Meijer:

Ik schrijf dit, maar misschien ben je al gevlogen en hoop, dat je na een hectische dag een rustige camping zult vinden om even bij te tanken. Misschien is er een kampwinkel voor de eerste benodigdheden. Je bent absoluut een avontuurlijk typje en ik doe het je niet na. Nou ja.... als je de zeven kruisjes al gepasseerd bent. Fijn, dat jullie de caravan nog hebben en daar de rest van de vakantie kan doorbrengen in Frankrijk ?????? Claudia hele spannende tocht en vooral goed weer en voor Tiemen een goede reis met de sleurhut. Gr. en sterkte met alles en blijf gezond en geen makke.

• 13 Juli 2013 - 22:51

Elise:

Voordat je dus eindelijk in het vliegtuig zit;-) Maar je doet dit niet voor de eerste keer, dus wrsk lig je er niet wakker van. Ik vind het echt knap dat je dit in je uppie doet; ben helaas niet zo avontuurlijk ingesteld. Ben meer een type van hotel naar hotel fietsen,-) Meer een luxe paard dus. Daarom heb ook heel veel respect voor je! Geniet ervan eerst alleen en daarna samen met Tiemen. Ik zal je belevenissen volgen.