tussen de granen en de lavendel - Reisverslag uit Oraison, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu tussen de granen en de lavendel - Reisverslag uit Oraison, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

tussen de granen en de lavendel

14 Juli 2013 | Frankrijk, Oraison

Vanmorgen anderhalf uur later dan gebruikelijk vertrokken. De reden hiervan was dat vandaag de winkels dicht zijn en ik toch brood nodig heb. Deze heb ik dan maar op de camping besteld. De route begon gelijk weer met een klim van 5 km, maar gelukkig van 4 a 5 %, daarna heb ik nog een paar gehad, maar qua moeilijkheidsgraad was het niet te vergelijken met de dagen ervoor. Bij Puimoisson veranderde de natuur. Ik zag ik de lavendelvelden.je geniet niet alleen van al dat mooie paars, maar de geur is ook heerlijk. Dat is het voordeel van fietsen of wandelen, dat je al die geuren van het land en dennebos meekrijgt en de geluiden niet te vergeten van de vogels een dergelijke. Vanmorgen heb ik nog een reetje gezien, maar goed..die zie je ook wel in Nederland zul je denken. Maar ik vind het leuk deze dieren tegen te komen. Ik volg de route can Benjamins, maar vandaag ging niet helemaal goed. Ik had gelezen dat ik ergens een klein wegje moest hebben naar Brunet. Om zeker te weten of ik dat wegje nog niet voorbij was, heb ik dat ingegeven in mijn gps. (Wat een handige uitvinding toch en je komt dan ook nog eens ergens, zo ook ik vandaag). Ik moest een onverhard pad op, helaas met keien. Ik fietste tussen de lavendelvelden door en later de granen. Het enige jammer van deze weg was dat het niet lekker fietst en het ook nog eens kilometers lang was. Ik kwam weer uit op de D 8 en moest daar weer afslaan naar Brunet. Het was een weg met haarspeldbochten naar beneden. Het bleek dat ik op het plateau reed en toen weer plotseling in het berggebied zat. Het was echt verrassend en afwisselend. In Oraison heb ik een camping genomen daar het veel te heet was om nog verder te fietsen. Gelukkig hadden ze ook een zwembad. Normaliter houd ik niet van zwemmen, maar vandaag was ik zeer blijmet deze verfrissing. Zo te zien zit er hier op dit moment ook een verfrissing aan de lucht. Deze is gidszwart en het rommelt al. Oh ja en vanmiddag heb ik nog net de campingbeheerder in een electrische golfwagentje gereden. Dat gaat toch wel een stuk makkelijker dan het fietsen. Vandaag was de tocht 43 km en dat beviel goed, zodat je 's middags nog lekker kunt ontspannen of wat anders kan doen.

• 14 Juli 2013 - 20:56

Hetty:

Jouw verslag van vandaag klinkt gelukkig een stuk ontspannender. Groot gelijk dat je ook de tijd neemt voor een stukje ontspanning en lekker geniet van alles wat op je weg komt. Lijkt me geweldig om zo tussen de lavendelvelden te fietsen. Bij het lezen van jouw verslag kan ik de lavendel bijna ruiken. Goede reis morgen en blijf vooral lekker om je heen kijken. Groet Hetty

• 14 Juli 2013 - 21:13

Gerard:

Il weet gelijk weer waarom ik graag naar deZe streek ga het is en blijft genieten.
    Doe dat ook en veel fiets pleZier.
    Mvg joke en gerard

• 15 Juli 2013 - 16:11

Claudia:

GERARD, waar zit jij in de Provence?

• 15 Juli 2013 - 16:22

Claudia:

Gerard, sorry ik zag nu dat je in Beziers zit!