Langs de Gorges du Verdon (D71) - Reisverslag uit Comps-sur-Artuby, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Langs de Gorges du Verdon (D71) - Reisverslag uit Comps-sur-Artuby, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Langs de Gorges du Verdon (D71)

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2013 | Frankrijk, Comps-sur-Artuby

Vanmorgen vroeg de tent ingepakt, die kletsnat was van de dauw. Tegen kwart over 7 zat ik al op de fiets. mijn Franse buurvrouw bood mij nog koffie aan, maar die heb ik vriendelijk afgeslagen. Mijn ervaring leert dat je dan weer een half uur kwijt bent en aangezien ik van de weerman gehoord heb, dat 's middags de wind gaat opzetten, leek mij het niet verstandig dan nog op het traject langs de Gorges te zitten. De D 71 staat ook bekend als de Corniche Sublime. Ik startte in Comps-sur-,Artuby en als je van die kant komt, rijd je langs de afgrond. Ik volg de route van Benjamins en in zijn boekje staat dat deze route niet te doen is voor de doorsnee vakantiefietser. En voorts met wind helemaal niet. In deze route zitten klims in van 13% . In het routeboekje stonden prachtige foto's, dus dat wilde ik ook met eigen ogen aanschouwen en liet mij niet weerhouden voor de waarschuwingen. Het was een pittige tocht en ik heb regelmatig moeten afstappen. Een aantal kilometers voor de top begon ik mij zorgen te maken over de inhoud van mijn bidons. Gelukkig kwam mij een fietser voorbij die vroeg of het goed ging, en zag ik mijn kans schoon hem om water te vragen. De reden dat hij mij makkelijk voorbij fietste was dat hij teneerste geen bagage had en ten tweede (de belangrijkste reden) dat hij op een elektrische sportfiets reed. Iedereen kijkt ook verwonderd dat je met 35 kg bagage en een fiets van 20 kg naar boven rijdt. Ik zit nu op een camping in Moustiers-Ste Marie. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik helemaal op was qua energie. Vanavond heb ik in get dorp heerlijk op een terras aan de wijn gezeten en nu duik ik zo mijn bed in. Groetjes Claudia

  • 13 Juli 2013 - 22:03

    Gerard Klunder:

    Hoi Claudia, ik geloof dat ik niets te veel heb gezegd over de Du Verdon, het was zeker de moeite waard toch. Je kon aan de ingang bij de Du verdon ook nog leuk waterfietsen , maar goed het is een mooi gebied.
    Knap dat je dit met de fiets doet ik moet er niet aandenken, het gaat al niet makkelijk met de auto laat staan de fiets.
    Spannend ben benieuwd naar je eind doel.

    Groetjes Joke en Gerard

  • 13 Juli 2013 - 22:07

    Hetty:

    Jeetje uitdaging zoeken is prima maar kijk je wel uit dat je niet overdrijft. Het moet wel leuk en haalbaar blijven. Maar wel fantastisch dat je het gefikst hebt. Misschien goed om morgen even een dagje kalm aan te doen en weer wat energie op te bouwen? Goede reis verder en pas goed op jezelf. Groet, Hetty

  • 13 Juli 2013 - 22:58

    Chantal:

    De omgeving ziet er fantastisch uit. Pa had graag met je mee willen fietsen in die omgeving, ahhhh zielig.. ach nou ja, hij mag elke dag een fantastische route afleggen van de Leerlooierstraat naar de Hoekerweg, daar kan bijna geen andere route tegenop!!
    Doe je wel kalm aan!

    Tot gauw,

    liefs

  • 14 Juli 2013 - 08:34

    Will:

    Tjonge, tjonge wat een moed zeg. Ik weet wat het is want wij hebben hem met de auto gereden.
    Wel verschrikkelijk mooi. Napoleon heeft hem met zijn troepen gelopen of te paard bereden. Ik word al moe als ik dat allemaal lees. Wel klasse hoor. Zorg dat je wel een beetje uitgerust op pad gaat.
    Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur en wens je veel moois toe en goed weer. Liefs maar weer uit onze hut. Doegg.

  • 14 Juli 2013 - 09:16

    Marja:

    Knap hoor!
    Met de auto vonden we het al eng, laat staan de fiets....
    Gr. Marja

  • 14 Juli 2013 - 15:37

    Karin:

    Haha, nu weet ik waar je zit. Klasse hoor! 35 kilo bagage??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1152
Totaal aantal bezoekers 89721

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: