Apt en een aantal antwoorden op jullie vragen - Reisverslag uit Oraison, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Apt en een aantal antwoorden op jullie vragen - Reisverslag uit Oraison, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Apt en een aantal antwoorden op jullie vragen

Door: claudia

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2013 | Frankrijk, Oraison

Allereerst zal ik een aantal vragen zoals waar ga je naar toe, heb je geen planning, hoezo zoveel kilo's bagage.
Nee, ik heb geen planning en kan met de dag afwijken. De reden hiervan is dat ik niet afhankelijk ben van vervoer terug. Tiemen komt aankomend weekend deze kant op en we spreken dan wel af waar wij elkaar ontmoeten. Eerst wilde ik naar re Mont Ventoux, maar die heb ik al een keer gefietst.Daarbij komt dat ik op de wereldfietser had gelezen dat dr streek Luberon ook erg mooi was. Voorts was ik nog nooit in Apt geweest, vandaar dat ik gisteren de doorslag heb gegeven deze kant op te fietsen.
Dan het gewicht van mijn bagage: daar had ik nog meer op kunnen bezuinigen door geen reserve-Onderdelen, gereedschap, laadapparaten, verlengkabel, stoeltje en dergelijke mee te nemen. Laat staan een tent en kookspullen. In dit geval ga ik voor safe en wil ik ter plaatse mij kunnen redden als je onverwachts op een afgelegen locatie pech krijgt. Ik fiets het liever mee dan dat je er om verlegen zit. Daarnaast kampeer ik liever San dat ik in een hotel zit. Je hebt meer re kijken en ook eerder contact als he er voor open staat. Voorts wil ik voor de thuisfront bereikbaar zijn en jullie allemaal laten meegenieten van mijn fietsavonturen. Ik maak gebruik can mijn gps en dan moet je wel je spullen kunnen opladen. En een can de belangrijkste reden is dat ik Tiemen niet bij mij heb, zodat we de bagage kunnen delen. Tiemen zal nu wel reageren dat hij normaliter alles op zijn fiets heeft, maar dat moet je niet geloven hoor. Hihi, hij krijgt dan wel de zwaarste spullen. Ik had ruim 30 kilo's aan bagage mee het vliegtuig in en daarover heen komt het etenswaren en drinken. Voorts heb ik 's morgens diverse malen mijn tent nat (van de dauw) moeten inpakken en dan heb je gauw ook al een kilo of meer.
De tocht was vandaag niet zwaar, behalve in het begin. Benjamins liet je een aantal keren van de hoofdweg afgaan, maar dan moest je weer behoorlijk klimmen. Zelfs een keer 11%. Hij beschrijft de route van de andere kant en is dan blijkbaar minder zwaar. Daar noemt hij de stijgingpercentages wel, maar niet van de kant waarvan ik kwam. Na een aantal keren erin getrapt te zijn, ben ik maar de hoofdroute blijven volgen en dat fietste een stuk makkelijker. Je hebt helaas wel meer of zeg maar, veel meer verkeer. Gelukkig was het laatste stuk voor Apt een fietspad waar geen gemotoriseerd verkeer dan wel paarden mogen komen. Sorry voor de paardenliefhebbers die deze route met paard willen gaan doen. Niettemin heb ik lekker 60 km gefietst en zat ik al om 13.00 u op de camping in Apt. Aan het eind van de middag ben ik even de stad ingeweest en heb ik heerlijk op een terrasje gezeten. Als je langs de winkeltjes loopt ruik je de zepen van de Provence enz.enz. Het is leuk om mensen te bekijken want je ziet van alles langslopen. Het was dus weer genieten.

  • 15 Juli 2013 - 20:48

    Jan E:

    Apt is een wel erg drukke stad zoals jel gemerkt zult hebben. Een km of 30 verderop ligt het mooie stadje
    Isle sur la Sorge met aan de zuidkant van de stad en prima camping. Misschien is het wat voor je als je die kant op gaat. Ook is daar in de buurt een mooi lavendelmuseum, waar je o.a evandelthee kunt krijgen. Is weer eens iets totaal anders. Sukses en mijn petje heb ik nog steeds af!
    Groeten ook aan Tiemen wanneer jullie weer samen zijn.
    Jan E.

  • 15 Juli 2013 - 21:00

    Hetty:

    Ik kan me voorstellen dat je al die spullen bij je hebt maar ik moet er persoonlijk niet aandenken om al die bagage al die berghellingen op te trappen. Maar ja, voor mij is de Lochem Berg momenteel al hoog. :-)
    Zo te lezen veel afwisseling onderweg, geniet ervan! Groet Hetty

  • 15 Juli 2013 - 21:14

    Gerard:

    hahahaha ik kan me voorstellen dat je geniet zonder Tiemen heerlijk rustig toch.
    Maar ik blijf het knap vinden dat je dit doet.
    Het weer is goed en de streek is mooi dus geniet er van , veel fiets plezier .

    Mvg Gerard en Joke

  • 16 Juli 2013 - 11:17

    Karin:

    Yep, alles is zwaar, zeker een natte tent, ik wis hem altijd af, dat scheelt wel iets. Heb het eens gemeten in een pannetje, zeker 750-1000cc. Dat scheelt dus weer een kilo. Geniet lekker van de mooie Provence. Ga ik in de tuin ook even naast de lavendel zitten.
    Overigens is Benjaminse erg gecharmeerd van zijweggetjes, maar heel vaak kom je dan voor "verrassingen" te staan. En ja jammer, hij beschrijft alles alleen maar één kant op zonder dalingspercentage. Moet hij toch eens wijzigen. Misschien moeten we met z'n allen daar eens ern mail aan wagen.
    Geniet maar lekker. Respect hoor!
    Groet Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 89562

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: