Aangekomen! - Reisverslag uit Carpentras, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Carpentras, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2013 | Frankrijk, Carpentras

Aangekomen, gelukkig niet qua gewicht, maar dat zal deze vakantie ook nog wel gebeuren. Nee, ik ben aangekomen op de eindbestemming in La Motte Chalancon. Gistermorgen ben ik vanuit Carpentras vertrokken. De lucht was wat bewolkt en vlak voor Vaison La Romaine begon het te rommelen. Gelukkig, in dit geval, had ik de wind tegen dus kon ik de bui voor blijven. Ik had deze fietsvakantie ook geen regenkleding meegenomen dus het moest gewoon tijdens het fietsen droog blijven. Mijn bedoeling was om naar Nyons te fietsen en vandaag dus verder naar La Motte Chalancon, maar het fietsen ging prima en ik wist dat er op de route genoeg campings waren zodat ik besloot om door te fietsen zolang ik kon. Onderweg heb ik een aantal keren mijn bidons laten vullen want het was weer goed warm. De teller gaf weer 41 graden aan. Bij Curiers stond een kraam met fruit en heb ik een heerlijke perzik gekocht. Meer perzikken heeft geen zin want dat wordt helemaal beurs in de tas. Het eerste deel van de route tot en zelfs voorbij Nyons is een prachtige wijnstreek. En niet te vergeten ook heel veel olijfboomgaarden. Je hoort volop het geluid van de cigales.na Nyons kom je door de Gorges van St May. Ik blijf de Gorges een geweldige natuurverschijnsel vinden. Vlak voor Remuzat fietste ik een kraampje met kersen voorbij, die er zo heerlijk uitzagen dat ik maar weer terugfietste en een kilo heb gekocht. Ach ja, met zoveel gewicht op de fiets komt het op die ene kilo extra ook niet meer op aan en ik hoefde nog maar 9 km te klimmen naar de camping in La Motte. Die laatste kilometers vielen mij achteraf erg mee en kon ik in een keer naar boven fietsen, terwijl ik jaren geleden op dit stukje diverse keren moest stoppen om op adem te komen en een slok water te nemen. Ik had mijn bidons in Remuzat nog laten vullen bij het restaurant op de hoek. Op de camping werd ik weer enthousiast begroet en het voelt weer als een welkom thuis! Ik was daar tegen kwart voor drie aangekomen na een toer van 85 km.
Ik wil jullie allemaal weer bedanken voor de leuke reacties! Ook daar geniet ik van. Vandaag komen Chantal, Thomas en de kinderen en morgen hoop ik Tiemen weer te zien, dus sorry...dit is mijn laatste verslag voor deze vakantie! Groetjes uit een heerlijk vakantieland, Claudia

  • 18 Juli 2013 - 20:59

    Will:

    Hoi Claudia, proficiat dat je het weer gehaald hebt en vooral genoten van de omgeving. Tja, La douce France is prachtig. Wij zijn de tour aan het volgen en komen dan ook weer gebieden tegen waar we ook geweest zijn en je ziet het dan weer vanuit de lucht, heel apart.
    Wij wensen jullie een geweldige vakantie toe en groet Chantal (misschien kent ze ons nog) en Tiemen en rust lekker uit. Die paar kilo's kunnen er ook wel weer bij. Hier is het ook mooi weer en wij rijden dan met de elektrische rolstoel. ik loop er dan naast, een stuk in de omgeving. Liefs en vooral veel vakantieplezier en mooi weer. Tot horens maar weer.
    Gr. Jan en Will

  • 28 September 2013 - 20:13

    Esther:

    Hoi Claudia,

    Samen met een vriendin ben ik een reis aan het plannen: op de fiets van Bangkok naar Saigon.
    Wat te gek om daarover te lezen over jouw reis met Tiemen, dezelfde route. Alleen meer zin gekregen. Wel ben ik benieuwd naar een aantal punten en hoop dan ook dat je mij kunt helpen:
    - hoe hebben jullie de route elke dag gevonden; een kaart, een routeboekje en hoe waren jouw ervaringen?
    - wat kun je absoluut aanraden?

    Wanneer jij een routeboekje had, ben ik zeker geïnteresseerd om die van je over te nemen of te lenen.
    Ik kijk al uit naar je reactie!

    Zonnige groet,
    Esther van Rooijen

  • 29 September 2013 - 10:19

    Claudia Kok:

    Hoi Esther,

    Geef mij je emailadres maar even, dan kunnen we even via de gewone mail contact hebben en kan ik kijken wat ik of Tiemen voor je kan doen.

    Groet,

    Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 89492

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: