5-7 november - Reisverslag uit Jaipur, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 5-7 november - Reisverslag uit Jaipur, India van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

5-7 november

Door: webmaster

07 November 2010 | India, Jaipur

Hoi allemaal,
Wij hebben een goede vlucht gehad met British airways. Het is erg prettig als de engelse communicatie van je partner (Tiemen) goed is. In het vliegtuig vroeg hij om wijn en water. Wij kregen gelijk 4 verschillende flesjes wijn. Later vroeg men of wij meer wijn wilde en Tiemen gaf aan om te wachten. Wederom kwamen er 2 flesjes aan dus in dit geval is het helemaal niet nodig om vloeiend engels te spreken.
Om half 4 Indiase tijd kwamen wij in het hotel aan en de volgende dag gingen we een stadstoer maken. Ik had natuurlijk knallende koppijn van te weinig slaap. De temperatuur was goed maar 's avonds zat ik te rillen van de kou en alles deed zeer. In het hotel heb ik de temperatuur opgenomen en ja hoor..koorts 39,3 gr.
Voorts voelde ik mijn keel dus wie heeft mij thuis nog aangestoken??
Vandaag vertrokken we uit Dehli richting Jaipur daar komen we morgen aan. Je kijkt echt je ogen uit. De koeien lopen over straat en de vrouwen hebben prachtige kleding aan. Wij zijn echt de bezienswaardigheden voor India want de mensen komen bij je staan en blijven je aanstaren en lachen je vriendelijk toe. Ook wordt er gezwaaid. Wij hebben een leuke groep met ons er bij tot. 11 personen. Nu laat ik Tiemen een stukje schrijven.

Chaotische chaos, anders kan ik het niet noemen. Je gelooft je ogen niet alsje het verkeer hier ziet. Alles, naar dan ook alles loopt en rijdt door elkaar. En dat het dan allemaal goed gaat is vervolgens dan ook een groot raadsel. Als je toeteren kan dan heb je hier ook een rijbewijs. Koeien, geiten, kamelen, ezelskarren en mensen loopt door elkaar. Bussen zitten overvol en het dak is schijnbaar een gewilde plaats aangezien je natuurlijk een mooi uitzicht hebt. Of er gewoon aan hangen, dat kan ook heel goed hier. Volgende keer hopen we fotoos te plaatsen en we moeten natuurlijk wel een internetcafe op de kop tikken.

Kortom, het is hartstikke mooi en we genieten!

groetjes,

Claudia en Tiemen

• 07 November 2010 - 12:51

Marja:

fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad naar Dehli, nu maar genieten van de chaos!
    groetjes uit het rustige Kampen

• 07 November 2010 - 13:08

Henny-kok:

Wat fijn dat jullie zo,n fijne reis hebben,we blijven zo lekker mee genieten, dus laat nog maar vaak wat horen. Hier is het herfstweer dus geniet van de warmte en al het moois,
    Groet Henny en Henk

• 07 November 2010 - 16:05

Chantal:

Klinkt in ieder geval goed!

• 07 November 2010 - 17:15

Hetty:

Hallo Claudia en Tiemen,
    Leuk dat ik weer mee mag genieten van jullie reis. Bij het lezen van jullie verslag komen er gelijk herinneringen boven aan mijn eigen reis naar India. Geniet van alle bijzondere dingen die op jullie pad komen. Groetjes, Hetty

• 07 November 2010 - 17:56

Karin:

Het klinkt bekend in de oren. Succes met het afhouden van de prullaria verkopers, die kom je zeker nog tegen.
    Geniet er van.
    Karin

• 08 November 2010 - 12:33

Tineke:

We genieten nu al met jullie mee! Hopelijk loopt je "griepje"met een sisser af. groeten, Luut en Tineke

• 09 November 2010 - 14:24

Bianca:

Klinktl goed!
    Ik ben op dit moment weer thuis (zoals afgesproken ;-) ) ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

Groetjes,

Bianca