Gesmokkeld - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Gesmokkeld - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Gesmokkeld

Door: Claudia en Tiemen

17 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

We hebben vandaag een beetje gesmokkeld! Omdat het zo verschrikkelijk heet is hebben we gistermiddag besloten om de laatste 80 km met de bus af te leggen. Gisteravond nog even bustickets gekocht en bevestiging gevraagd of de fietsen ook mee konden in de bus. No problem en de "sure" de fietsen konden uiteraard mee! Goed, we stonden vanochtend om 9 uur gereed op het busstation???, althans wat er dan voor door ging, om te vertrekken. Boontje komt om zijn loontje: wij konden wel mee maar de fietsen niet. De bagageruimte van de bus zat helemaal vol met
zakken rijst e.d. Maar.... We konden "Sure" mee met de bus van 11 uur. Ook van deze bus zat de bagageruimte helemaal vol. na veel heen en weer gepraat mochten we de fietsen binnen in de bus, op de achterbank, meenemen. Echter dat houdt weer in dat er 4 zitplaatsen in beslag worden genomen. En de bus was uiteraard vol! Dus moesten we allemaal weer van stoel verwisselen met als resultaat: ik zat in het gangpad! In ieder geval zijn we in Siem Reap beland, een echte stad. Met echte winkels maar ook met alle voorzieningen die daar bij horen. We blijven hier 3 nachten en we verblijven in het Green Garden Home Guesthouse. Vanavond zijn we uit stappen geweest in de buurt van de Old Market, een buurtje waar van alles te doen is, alles te vinden is en met allemaal kroegjes en restaurantjes. Ook worden hier weer "workshops" gegeven door de dames. We hebben ons lekker laten masseren en we hopen dat we morgen ons bed nog kunnen uitkomen. Want we willen wel vroeg weg. Morgen eerst ca. 70 km op de fiets om Angkor Wat heen en overmorgen naar Angor Wat zelf. Wat verder de planning zal worden weten we niet. We zien wel, het is hier gezellig dus we nemen het er even van. Groetjes vanuit Siem Reap!

• 17 November 2011 - 19:55

Hetty:

Even rust en genieten van een echte stad me echte voorzieningen. Heel verstandig! Geniet ervan.
    Groet!

• 18 November 2011 - 09:24

Karin:

Geweldig dat Siem Riep. Vergeet vooral niet naar de ver afgelegen sites te gaan. Leuke tocht langs allerlei dorpen en nog geweldige sites aan het einde.
    Geniet ervan!