Don't worry!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Don't worry!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Don't worry!!

Door: Claudia en Tiemen

20 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Zoals gepland gaan we vandaag met de boot naar Phnom Penh. Eergisteren hadden we de tickets hiervoor al besteld . De bus, die ons naar de aanlegsteiger zou brengen, zou ons vanmorgen om 6.15 ophalen bij het guesthouse. De boot zou om 7 uur vertrekken en het was zeker 13 km rijden.Maar je snapt het al: om 06.15 geen bus. En ook om half zeven ook niet. Gelukkig kwamen er om kwart voor zeven 2 kleine busjes de straat in. Maar die zaten al vol met mensen die ook naar de haven moesten. En daar moesten wij en onze fietsen nog bij in. " Don't worry " is dan het datgene wat je te horen krijgt. En als je dan aangeeft dat het allemaal niet zal passen: "don't worry! " En ja hoor, na heel veel gesteggel, heen en weer schuiven van mensen, "don't worry, boat wait " , de bagage via het zijraam in het busje te proppen, zat op een gegeven moment er alles in. Claudia in het ene busje, ik met de fietsen in het andere busje. Maar we waren op weg. Nu hadden we al eens gehoord dat de weg naar de haven niet al te best was. Maar dit was een weg met gaten ter grootte van een kleine stadstuin. Dus kwamen we pas kwart over zeven bij de boot aan. En wat denk je: "don't worry......boat is waiting! " We waren zelf de laatsten niet en de boot vertrok dan ook pas om acht uur. Het is ongeveer 5 1/2 uur varen over het Ton Le Sap meer. Het eerste gedeelte zit je midden op het meer en daar is weinig anders te zien dan water. Later wanneer je de rivier opvaart wordt het een stuk mooier en is er veel te zien. Dan kom je ook langs de drijvende eilanden. Dit zijn eilanden van planten en hun wortelgestel waarop mensen leven en er hun huisjes op hebben gebouwd. De huizen langs de rivier zijn op palen gebouwd en staan in het water. Het leven hier speelt hier ook op het water af. Het zijn met name vissers die hier wonen. Tegen half 2 zijn we in Phnom Penh aangekomen en direct naar ons hotel gereden die we al vooraf geboekt hadden. Morgen gaan we het Koninklijk Paleis bezoeken en overmorgen willen we maar de Killing Fields fietsten.

• 20 November 2011 - 13:52

Rob En Margriet:

Mooie foto's en leuke verhalen ga zo door.
    Geniet ze nog even
    groetjes

• 20 November 2011 - 18:16

Henny-kok:

Wat mooi allemaal, het lijkt wel wat op Thailand, maar veel armer denk ik.
    Geniet er maar van, hier is dikke mist en 3 a 4 gr, wij zijn al aan het dichten voor 5dec, de schoenen hebben al bij de openhaard gestaan,van de kids! die ouwe stopt er bij ons toch niets in.
    Groetjes, en tot het vlg verhaal.

• 20 November 2011 - 19:08

Will Hilversum:

Een heel avontuurlijke reis. Geweldig allemaal.

daar leef je niet met de klok en wat het openbaar vervoer betreft hebben wij hier dus niet te klagen. Ik ga je volgende reisverslag weer lezen en wens jullie vooral veel moois toe. By the way, hebben jullie al schedels op de wegen gevonden in Cambodja? Toen Kim er een paar jaar geleden was heeft ze dat gezien. Veel plezier en groetjes van ons. Doegg.

• 21 November 2011 - 10:21

Karin:

Ga lekker eten bij "Friend" en er is een Belgische broodjes zaak, net ver van het paleis. Er is zelfs een Belgische bonbonszaak. Dit voor als je trek hebt in overheerlijke broodjes, koffie en gebak

• 21 November 2011 - 19:10

Hetty:

Schitterend die foto's. Don't worry ...... daar kunnen wij hier wat van leren. Het zou veel stress schelen.
    Groet

• 22 November 2011 - 10:11

Kees:

Jullie maken wel heel mooie dingen mee en laten ons ook nog meegenieten middels verslagen en foto's.

Top !

• 22 November 2011 - 17:29

Tineke:

Jullie weten een mens wel jaloers te maken hoor! Wat heerlijk om dat allemaal te zien. Hier is het akelig koud en mistroostig weer. Groeten ook van Luut