Omslag - Reisverslag uit Rạch Giá, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Omslag - Reisverslag uit Rạch Giá, Vietnam van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Omslag

Door: Claudia en Tiemen

27 November 2011 | Vietnam, Rạch Giá

Vandaag bijna 100 km gereden, van Ha Tien naar Rach Gia. In de routebeschrijving stond: " U fietst over een door bomen omzoomde weg langs een druk bevaren kanaal". Nou, de bomen stonden er wel maar niet het kanaal was druk maar de straat was soms verschrikkelijk druk. Wat een verschil met Cambodja. De laatste dagen die wij daar gereden hebben, hebben we genoten van de natuur, rust, geluiden van vogels, uitzichten etc. Hier is het gelijk een omslag. Heel veel verkeer, scooters, vrachtwagens en bussen die hard toeterend aan komen scheuren, zodat je wel aan de kant gaat. Hier geldt: de sterkste wint. De mensen zijn best aardig want ook hier worden we door iedereen begroet. Het nadeel is wel als je een pauze houdt, want dan heb je ze gelijk om je heen staan. Ze kijken zelfs nog wat je in je kopje doet. In Cambodja hielden we vaak pauze bij een tempel en dan kwamen de monniken bij je staan om een praatje te maken. Als je geluk had kon er een monnik een paar woorden Engels met je spreken. Maar je moet geen vragen over het weer stellen, want dat begrijpen ze niet. De route vandaag was door de Weerribben. Een lang kanaal dat parallel loopt langs de zee, met een lange weg, heel veel hoge bruggen en zijkanalen die weer op die lange kanaal uitkomt. Van die 100 km hebben we alleen aan het begin en aan het eind een paar afslagen gehad, verder is het een lange weg met allemaal hutjes met stalletjes etc. Als je dan bij een wat grotere stad kwam, werd de weg slecht en het verkeer heel druk. Voorts was het vandaag weer behoorlijk warm. In de schaduw hadden we 36 graden. Zelfs Tiemen is flink verbrand en heeft hij allemaal vochtblaasjes op zijn arm. Er gaan ook LITERS water door, waar we Isostar door heen gooien anders houd je het niet vol en kom je zouten, suikers etc. te kort. Wij hebben beiden een doek in ons stuurtas of eigenlijk in je hand om het zweet af te vegen. Onderweg kun je weer heerlijk genieten van verse ananas, die ze voor ons in stukken snijden en ander fruit. Wij hebben ons heerlijk gedoucht en gaan nu de stad verkennen.

• 27 November 2011 - 12:22

Hetty:

Zoals jullie (en wij dankzij de foto's en verhalen) onze ogen uitkijken zo zijn jullie ongetwijfeld ook een ware bezienswaardigheid voor de mensen daar. Blijven smeren en vooral ook blijven drinken ......
    Groet!

• 28 November 2011 - 17:39

Kees:

Mooie foto's bij een leuk verslag. Heel anders dan Zwolle/Amewrsfoort/Nieuwegein ! Houd vol en geniet nog de laatste week !

• 28 November 2011 - 21:35

Corrie:

Hoi Hoi,
    Even een tijdje niets laten horen, Hier zijn we druk in de weer met Sinterklaas en repeteren vor het kerstconcert. Volg wel als het ff kan jullie belevenissen.
    Nog steeds leuk om jullie tocht mee te lezen.
    Nou ik wacht hier op het volgende bericht en wens jullie nog veel plezier met het vervolg van de tocht.

groetjes Corrie en ook van Dirk