DROOG - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu DROOG - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

DROOG

Door: Claudia en Tiemen

01 Mei 2012 | Spanje, Pamplona

Vanochtend tegen acht uur vertrokken uit Roncevalles. Samen met zeker 200 wandelaars. Het is 1 grote uittocht van Pellegrino's. Ook waren er nog wel wat fietsers, maar niet veel. Gelukkig was het droog, weliswaar op dit tijdstip nog wel koud, maar zeker beter dan gisteren. Voor negen uur hadden we meer blauw aan de lucht gezien dan de gehele dag ervoor. Onderweg kwamen we Kurt nog achterop, de Duitser die we 2 dagen terug ontmoet hebben in het klooster en die alle talen kon maar er niets van bakte? Onvoorstelbaar dat hij al zo ver was. Wandelaars hebben het wel wat makkelijker want de route die ze lopen is rechter (maar ook steiler). De tocht ging vandaag richting Pamplona, overwegend dalend maar er zaten nog wel enkele vervelende klimmetjes in. Omdat ik altijd achteraan rij kan ik dat goed zien. Dan gaat de kont van Claudia wat hoger van het zadel af dan wanneer alles vlak is. Tegen twaalven kwamen we aan in Pamplona. Eerst een stempel gehaald bij de kathedraal. En daarna hebben we de kathedraal en het bijbehorend museum bezocht. Erg mooi! Via het oude centrum, waar veel 1 mei manifestaties waren, de stad uitgereden richting Puente la Reina. Na rijp beraad zijn we daar niet naar toe gefietst omdat het ons te ver leek. Was nog zeker 35 kilometer met enige klimmen erin. Daarom een auberge opgezocht waar we de nacht hebben doorgebracht. We hebben daar 2 Nederlanders ontmoet met wie we samen uit eten zijn geweest. Overal in de restaurants kent men wel z.g. Pellegrino menu's, een maaltijd voor een redelijke prijs. Ik had echte knoflooksoep (zo, daar zat een portie knoflook in, genoeg om in 1 etappe Santiago te halen), vlees met patatjes en een heerlijk toetje waar cognac inzat. Vanwege haar dieet heeft Claudia alleen de vis, paella en ook het toetje genomen. Morgen maar iets langer/sneller fietsen.

• 02 Mei 2012 - 19:06

Hetty:

Leuk al die contacten onderweg. Het feit dat iedereen dezelfde eindbestemming heeft geeft ongetwijfeld een gevoel van verbondenheid. Gelukkig zijn de weergoden jullie ondertussen beter gezind, houden zo!

• 03 Mei 2012 - 18:00

José Veeken:

Ben een dag te laat,maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Claudia.
    Leuk om jullie verslagen te lezen, dan komen er weer herinneringen naar boven.
    Hopenlijk wordt het weer wat beter, in ieder geval wat warmer.
    Lieve groeten,
    José.