Dag 4 naar Premanon - Reisverslag uit Prémanon, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Dag 4 naar Premanon - Reisverslag uit Prémanon, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Dag 4 naar Premanon

Door: Claudia

19 Juli 2015 | Frankrijk, Prémanon

Vanmorgen om 6 u wilde ik de boel gaan pakken, maar helaas begon het te regenen. Ik was van mooi weer uit gegaan en de regenkleding thuis gelaten ivm al mijn gewicht dat ik al mee moest slepen. Tegen kwart voor 7 begon het enorm te onweren. Mijn tent schudde heen en weer door de wind en het bleef maar bliksemen. Ik was blij dat deze bui niet midden in de nacht kwam want dat vind ik niet prettig. Tegen 11 u was het pas droog en kon ik de boel pakken. Om kwart over twaalf zat ik op de fiets. Onderweg bij de laatste klim moest ik noodgedwongen nog bij een huis aan omdat mijn accu leeg was. Ik heb de accu al in de laagste stand maar met dat klimmen en bepakking vliegt het er wel door. Ik heb aangebeld en omdat er niemand reageerde om de boerderij gelooen en toen kwam er een oud mannetje aan. Hij heeft alles van mijn fiets bekeken en gelukkig mocht ik de accu opladen. Hij heeft mij helemaal leeg gevraagd ,dus ik kon mijn frans goed oefenen. Hij kwam met een kaart omdat mijn kaart veel te complex was. Al met al heb ik daar zeker wel drie kwartier gezeten. Om kwart over 6 was ik pas op de camping en heb ik met mijn tentje onder de sleeplift gestaan. Het is daar een skigebied, maar je ervaart het wel anders in de zomer.

• 20 Juli 2015 - 21:38

Hetty:

Fijn dat het toch nog redelijk snel droog werd anders was er weinig van fietsen gekomen. Hopelijk werken de weersgoden vanaf nu weer mee. Groetjes Hetty