7e fietsdag naar Chabeuil - Reisverslag uit Chabeuil, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 7e fietsdag naar Chabeuil - Reisverslag uit Chabeuil, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

7e fietsdag naar Chabeuil

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2015 | Frankrijk, Chabeuil

Vanmorgen liep dd fietstocht voorspoedig en maakte ik al snel heel wat kilometertjes. Mijn bedoeling was een km of 60 a 65 te fietsen, dus zou ik een rustmiddag hebben. Deze had ik ook wel nodig na iedere dag op de fiets te hebben gezeten en na gisteren mijn gat helemaal rauw is. Tja, de tocht liep anders dan gepland. Toen ik in St Donat s-l'Herbasse in het park op een bankje mijn late lunch zat te nuttigen en er rond de 60 km er op had zitten, dacht ik er nog wel 20 km bij aan te kunnen plakken. Volgens mijn 10 jaar oude boekje zat er een camping in Romans-s-Isere. Dus ik vol goede moed die kant op. het is een grote plaats en met mijn gpd wist ik dat ik buiten de stad bij een vliegveld moest zijn. Ik heb het ook fevonden, maar helaas...gesloten. Dat betekent dus weer 20 km extra fietsen naar de volgende plaats met een gat waarop ik niet kon zitten en voorts de hitte waar ik enorm last v had. Onderweg werd er flink gesproeid (mais). Ik kwam aanrijden en zag de sproeier rond gaan. Ik dacht ik rijd achter de sproeier aan, niet wetende dat dat ding rechtsomkeer maakte en ik de volle waterstraal over mij heen kreeg. Ik was zijknat, waarschijnlijk een komisch gezicht geweest. Gelukkig droogde het snel en toen ik er weer een zag, liet ik een beetje v h water over mij heen komen want ik had het giga warm. In Chabeuil heb ik gelijk de camping a la ferme genomen want de municipal was nog weer 4,5 km extra en de puf was er uit. Vandaag dus 110 km afgelegd. Morgen komt Tiemen dus ik weet nog niet of ik overmorgen nog weer de fiets pak naar de andere camping die 75 km verderop ligt. In totaal heb ik nu in 7 dagen 600 km gefietst waarvan 6719 klimmeters. Het was een prachtige reis en ben weer een ervaring rijker en volgens mij een paar kilo lichter. Dat laatste zal wel van korte duur zijn!

  • 21 Juli 2015 - 21:03

    Hetty:

    Dat van die kilo's kan ik me voorstellen. En misschien toch maar een keer een nieuwe reisgids kopen. Je hebt een flinke prestatie geleverd. Tijd om nu eerst maar eens lekker bij te komen. Geniet verder van je vakantie met Tiemen. Groetjes Hetty

  • 21 Juli 2015 - 21:20

    Elise:

    Wow respect! Word al moe en krijg al spontaan een zere kont als ik jouw verhaal lees. Succes voor de volgende kilometers!! Voor de kilo's zou ik t ook eens moeten proberen;-)

  • 22 Juli 2015 - 08:06

    Karin:

    Nou die campings hoef ik dus ook niet meer door te geven als tiemen vandaag komt. Ja, die camping in Romagne sur Isere ken ik naast het vliegveldje, bij de le clerque.
    Ik weet dat wielrenners vroeger op een biefstuk gingen zitten maar er is ook een soort vet in de handel. Niet dat van vroeger om je echte zeem in de broek soepel te maken, maar nu om de huid te beschermen die door de transpiratie enz. Enz. Stuk gaat. Misschien een ideetje voor de volgende keer. Ach een stuk stokbrood, kaasje en een goed glas wijn doet wonderen!

  • 22 Juli 2015 - 08:46

    Claudia:

    Dank jullie wel voor jullie leuke reacties! Voor mijn gat had ik beschien beter op een biefstuk kunnen gaan zitten, maar ben bang dat door de warmte deze ook van de maden gaat lopen. Ik heb mijn billen continu ingesmeerd met Gesäss creme, speciaal voor fietsers en dat helpt normaliter bij gewone omstandigheden prima. Alleen de laatste twee dagen helaas niet voldoende. Voor diegene die ook op vakantie gaan of zijn, heel veel plezier en voor de thuisblijvers ook mooie dagen toegewenst!

  • 22 Juli 2015 - 17:08

    Gerard:

    Nou het is goed dat Tiemen bij de techniek werkt nu dus hij weet wat smeren is ,hoop voor jou dat hij nog wat smeermiddelen mee neemt kan hij zo weer aan het werk. Maar goed ik vind het allemaal top dat je zo sportief tekeer gaat en neem mijn petje voor je af hoor . Lekker genieten nog samen en nog een fijne vakantie
    Mvg Gerard en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 89489

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: