platzak - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu platzak - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

platzak

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2012 | Frankrijk, Bergerac

Gistermorgen tegen kwart over 7 op de fiets naar het station. Het was weer even wennen met 30 kg bagage op de fiets. Gelukkig had ik een lieve sterke man bij me, die samen met mij de fiets in de trein tilde want al met al heb je 50 kg te tillen. Gelukkig zat ik in ee trein niet ver van het toilet want ik had plots last van buikloop. Ook ging ik al met keelpijn en oorpijn de deur uit. In Rotterdam moest ik met de bouwlift, want ook daar wordt het station verbouwd, naar beneden en kwam ik aan de andere kant van het station terecht dan wat mijn routebeschrijving aan gaf. Dus maar even vragen hoe ik het beste naar het vliegveld kon rijden. Men kon mij niet goed uitleggen en keek mij raar aan dat ik op de fiets naar het vliegveld ging. Via het park en een aantal keren vragen ben ik er gekomen en qua afstand stelde het helemaal niets voor. Op het vliegveld begon ik met de fiets klaar te maken, maar kreeg een van de trappers er niet af. Een paar mannen hebben dit ook geprobeerd, maar ook zij kregen het niet voor elkaar. Toen maar even naar Tiemen bellen om te vragen welke richting ik op moest draaien. Uiteindelijk heb ik het zelf door mijn voet op het gereedschap te zetten, voor elkaar gekregen. Nadat ik in gecheckt was, door de douane en aan een lekker bakkie koffie zat, schoot mij te binnen dat ik geen lucht uit de banden had laten lopen. Dus gauw even googlen om te kijken wat voor gevolgen dat kan hebben. Toen las ik dat de banden kapot konden knappen, ben ik toch maar weer terug gegaan langs de douane. Gelukkig is er iemand meegegaan en kon ik wat lucht uit de banden laten ontsnappen. Met drie kwartier vertraging vertrokken we naar Bergerac. Het is een klein vliegvelden met 1 lopende band van na schatting 10 meter lang. Mijn twee vliegzakken had ik al snel, maar toen de fiets nog. Ook deze werd aangeleverd via die band maar ik had hem snel te pakken. Tot mijn schrik waren mijn banden platzak. Het eerste wat er door je heen schiet is...de banden zijn toch niet kapot? Ik moest met mijn drie tassen/zakken bagage en fiets naar buiten want de hal ging dicht en buiten moest ik mijn fiets weer opbouwen. Gelukkig bleef de lucht in de banden met het oppompen en nadat ik alles weer opgebouwd had, kon ik op zoek naar de camping. Daar aangekomen heb ik mijn tent opgezet, wederom mijn banden van mijn fiets deels leeg laten lopen en weer opgepompt om te controleren dat mijn binnenbanden er wel goed in zaten. Daarna op de fiets naar e leclerc voor een gasflesje te halen anders kon ik niet koken. Ik was amper terug en toen kwam er een stortbui, maar ik zat lekker droog in mijn tentje en heb even mijn ratatouille bij de wasbakken onder een afdak gekookt. Gelukkig was het een bui die niet te lang duurde. Na de koffie nog even wordfeud gespeeld en mijn mannetje gesproken en toen onder het dons gekropen.

  • 06 Juli 2012 - 08:07

    JanElte:

    Toen ik een paar dagen geleden je berichtje las dat er er weer op uit ging dacht ik dat ik een oud bericht van je zat te lezen. Het kon toch niet waar zijn dat je weer op stap ging en nu nog alleen ook! Ik begreep er eerst niets van tot het tot me doordrong dat je er echt weer op uit ging en nu naar Bergerac, want daar was je nog niet geweest schreef je. Wanneer dat het criterium is dan kan je voorlopig nog een poosje vooruit.! Mijn verbazijng over jou is nu een beetje weggeebt en heeft plaats genomen voor mijn bewondering voor jouw energie en ondernemingslust. De jaren dat ik je nu ken, en dat zijn er zijn er nu zo'n 20 jaar, heb je mij steeds verbaasd en is mijn bewondering voor je alleen maar toegenomen. Nu hou ik er over op en steek de loftrompet maar een poosje in mijn zak want anders ga je naast je schoenen lopen in plaats van te fietsen en dan duurt je fietstocht wel heel lang.
    Lieve Cladia, wat ik ook nog even wilde zeggen is dat ik net zo'n bewondering heb voor Tiemen want die moet het nu al weer een poosje zonder jou doen en dat kan een klein poosje wel aantrekkelijk zijn maar het moet niet te lang duren. Zoen voor jou en een groet voor Tiemen en kom weer heelhuids terug. Je oude studiemaatje

  • 06 Juli 2012 - 08:23

    Karin:

    Altijd spannend dat reizen. Trappers, op de bagage drager gaan zitten en zowel links als rechts naar je toe draaien. Zo kan ik het onthouden. Succes met je klimwerk.

  • 06 Juli 2012 - 18:57

    Hetty:

    Jouw vakantie wordt vast en zeker niet saai met zo'n begin. Hopelijk verlopen de komende dagen zonder noemenswaardige verrassingen. Zo te lezen moet je wel veel bagage meeslepen de bergen op. Lijkt me behoorlijk zwaar. Fijne reis, groet Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bergerac

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 89473

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: