Het weer! - Reisverslag uit Langeac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Het weer! - Reisverslag uit Langeac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Het weer!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2012 | Frankrijk, Langeac

Na héérlijk op het getik van de regen te hebben geslapen en maar een paar keer wakker te zijn geweest van de wind die onder, boven en rondom mijn tent joeg, ben ik tegen zessen op gestaan. Rond half 8 ben ik vertrokken. Helaas moest ik die drukke weg weer richting St. Flour volgen, maar nu ging het grotendeels naar beneden en was er geen vrachtverkeer. De route verliep weer langs rustige weggetjes, maar het was toch weer een lange klim van 40 km. Gelukkig niet steil, maar 1 X 8 % en de rest minder, dus goed te doen. Nu ben ik wel iemand die telkens in mijn boekje kijk hoever ik nog moet klimmen en tel dan af, dus bijvoorbeeld nog 3,4 km en dan ben ik op de helft, nog 3,3 km, nog 3,2 km etc. Je bent dan ook blij om te lezen in het routeboekje dat bij km stand 280,5, bij het plaatsje Pinols, je een afdaling krijgt van 10 km. Helaas, stond er niet in vermeld dat die afdaling pas 4 km verderop zal plaatsvinden. Je begint even aan jezelf te twijfelen of je een afslag over het hoofd hebt gezien, maar gelukkig gaf mijn GPS aan dat ik op de goede weg zat. In dit geval vond ik het heerlijk om af te dalen, daar Langeac in het dal ligt en mijn einddoel voor vandaag was. Onderweg kwam ik nog een fietser uit Lille tegen. We hebben nog even een praatje staan maken. Ik kan mij herinneren dat ik hem eerder gezien heb, maar ik weet niet meer waar of wanneer. Hij kwam van Langeac, waar ik naar toe ging. Hij vertelde dat hij vannacht zo koud had gehad. Ik had dat ook al van iemand op ee vorige camping gehoord dat het hier ' s nachts goed koud kan zijn. Ik ben blij dat ik mijn donzen slaapzak had meegenomen, want van kou heb ik geen last van gehad. Wel heb ik vanmorgen met de regenjas aan (omdat deze winddicht is) gereden. Vanochtend was het 13 a 14 graden maar dat was wel op een hoogte can 1000 of 1100 meter. Vanmiddag liep de temperatuur op naar 26 graden.
Op de camping was ik op zoek naar een plekje toen ik door een vrouw werd aangesproken dat er achter op de camping ook mooie plekjes waren. Ik werd vervolgens voor de koffie uitgenodigd. Zij en haar man zijn beide psycholoog en wonen in Enschede. We hebben gezellig zitten kletsen. Ik ben vanmiddag nog even naar de Lidl geweest en wederom naar de apotheek on iets anders te halen voor het hoesten. Morgen toch maar een dagje rust nemen. De dag er op krijg ik volgens het boekje de zwaarste route van mijn fietsvakantie., naar het plaatsje Le Puy- en- Velay. Vandaag is het feest in Frankrijk (14 juli). Ik ben benieuwd of zij hier ook vuurwerk hebben. Ik was in ieder geval blij dat de Lidl en de apotheek open waren want de andere winkels waren dicht. Zitnu lekker aan een glaasje wijn, maar in mijn tentje want het waait nu ook goed en het spettert zo nu en dan. Niettemin heb ik niets te klagen want vandaag had ik prima weer en volgens internet gaat het hier nog warmer worden. Dus Tiemen..kom maar gauw!!

  • 14 Juli 2012 - 18:10

    Hetty:

    Je bent in ieder geval 's nachts niet meer alleen op de camping hetgeen de nachtrust in ieder geval te goede komt. Ik verbaas me er overige over dat het in dit jaargetijde niet drukker is. Hopelijk blijft het weer nu goed. Geniet van je rustdag.

  • 15 Juli 2012 - 08:49

    Will:

    Hoi Cl. Ik krijg het al koud als ik je reisverslag lees. Trouwens, gisteren, zaterdag dus, hebben wij de kachel aangezet en het heeft hier vreselijk gehoosd. Was even naar het dorp op de fiets en ja hoor, bingo. Het kwam met bakken uit de lucht en een half uur geschuild maar het bleef zeiken en toen maar weer op de fiets naar huis en ik kon mijzelf uitwringen. Jammer dat het zo stil is overal waar je komt op de campings. Niet te geloven want half Nederland is nu op vakantie. Pas je wel een beetje goed op je zelf want ziek worden is ook geen optie. Wij volgen hier de tour de France en zien gebieden waar we ook geweest zijn. Altijd leuk om te zien. Claudia veel sterkte met het zware trapwerk en hopelijk krijg je wat beter weer. Liefs en groetsels maar weer van ons.

  • 15 Juli 2012 - 12:17

    Dicky Van Leusen:

    Ha Claudia, hardstikke knap van je en voor ons bij jij de winnaar van de Tour de France! Nog heel veel fiets plezier/vakantie en tot gauw. Hartelijke groeten Jos & Dicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Langeac

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 89659

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: