Uitgestorven - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Uitgestorven - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Uitgestorven

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Zoals jullie begrijpen heb ik de hele nacht geen oog dicht gedaan. Het voelde als wildkamperen, maar een vrouw alleen is helaas niet vertrouwd. Ik heb mijn kleren aangehouden, de fietspomp naast mij neergelegd voor het geval dat. Niet alleen ben ik de hele nacht aan het waken geweest, ook het hoesten ging maar door. Ik kreeg gistermorgen en net zoals vanmorgen, een lichte regenbui bij een temperatuur van 14 graden. En dan fiets je met een korte fietsbroek. Daarbij had ik natuurlijk wel mijn regenjas aangedaan, maar als je zoveel moet klimmen, ben he niet alleen aan de buitenkant van de jas nat, maar ook aan de binnenkant. Het werkt als een soort sauna. Vannacht regende het ook, hetgeen tot gevolg heeft dat je tent minstens een kilo zwaarder wordt om mee te nemen. Nu had ik het geluk dat ik gisteren geen boodschappen kon halen, dus dat gewicht hoefde ik niet mee te fietsen. Ook onderweg kom je geen winkeltjes of cafétjes tegen. Ik ben maar door een paar gehuchtjes vandaag gekomen en die leken wel uitgestorven. Je ziet hier ook geen toeristen. Niettemin de natuur is heel afwisselend en prachtig. ( de foto's worden is later geplaatst door tiemen). Op een van de foto's staat een brug bij een stuwmeer waarover ik heen gekomen ben. Vervolgens moest ik daar weer naar boven klimmen en zie je de brug van bovenaf. Ook verbaasde mij dat boven de 1000 meter, het gebied waar ik door geen gekomen ben, te vergelijken is met een boeren landschap. Weilanden met koeien, boerderijen etc. Voor Saint Flour kreeg ik een afdaling, maar moest toen helaas nog weer klimmen. Ik kon merken dat ik geen rust/slaap had gehad want die laatste kilometers vielen mij zwaar. Ik moest over een afschuwelijke drukke weg baar boven klimmen en dat leek mij niet verstandig omdat fietsend te doen met die razende vrachtwagens langs je heen. Ik besloot te lopen. Helaas liep de afgoot wat ongelukkig en kwam ik te val met de fiets over mij heen. Tja, ik wordt er niet mooier op net de blauwe plekken op mijn benen. Uiteindelijk kwam ik op de camping die jammer genoeg niet in het stadje ligt. Na 60 km fietsen, de drukke weg, de wind die behoorlijk is gaan toenemen, heb ik naar besloten om het stadje niet te gaan bezichtigen. Gelukkig staan hier wel meer op de camping, ook al is het voor 1 nacht. Welterusten!

  • 13 Juli 2012 - 21:47

    Henny Kok:

    Hoi Claudia,

    Ik hoop dat je vannacht wel goed slaapt, anders hou je het niet vol.
    Het regent bij jou, maar hier thuis is het helemaal pet met de zomer.
    Blijf je volgen, sucses,
    henny

  • 13 Juli 2012 - 22:20

    Tiemen:

    Zomer? Hoe bedoel je zomer? Ik weet nog hoe je het woord moet schrijven maar wat het betekent weet ik onderhand niet meer. We verzuipen onderhand. Jij hebt het over temperaturen van 25 Gr. of meer. Hier zijn we al blij als het boven de 15 Gr. komt.!!!!
    Tot gauw, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 89666

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: