Uitgestorven - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Uitgestorven - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Uitgestorven

Door: Claudia

13 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Zoals jullie begrijpen heb ik de hele nacht geen oog dicht gedaan. Het voelde als wildkamperen, maar een vrouw alleen is helaas niet vertrouwd. Ik heb mijn kleren aangehouden, de fietspomp naast mij neergelegd voor het geval dat. Niet alleen ben ik de hele nacht aan het waken geweest, ook het hoesten ging maar door. Ik kreeg gistermorgen en net zoals vanmorgen, een lichte regenbui bij een temperatuur van 14 graden. En dan fiets je met een korte fietsbroek. Daarbij had ik natuurlijk wel mijn regenjas aangedaan, maar als je zoveel moet klimmen, ben he niet alleen aan de buitenkant van de jas nat, maar ook aan de binnenkant. Het werkt als een soort sauna. Vannacht regende het ook, hetgeen tot gevolg heeft dat je tent minstens een kilo zwaarder wordt om mee te nemen. Nu had ik het geluk dat ik gisteren geen boodschappen kon halen, dus dat gewicht hoefde ik niet mee te fietsen. Ook onderweg kom je geen winkeltjes of cafétjes tegen. Ik ben maar door een paar gehuchtjes vandaag gekomen en die leken wel uitgestorven. Je ziet hier ook geen toeristen. Niettemin de natuur is heel afwisselend en prachtig. ( de foto's worden is later geplaatst door tiemen). Op een van de foto's staat een brug bij een stuwmeer waarover ik heen gekomen ben. Vervolgens moest ik daar weer naar boven klimmen en zie je de brug van bovenaf. Ook verbaasde mij dat boven de 1000 meter, het gebied waar ik door geen gekomen ben, te vergelijken is met een boeren landschap. Weilanden met koeien, boerderijen etc. Voor Saint Flour kreeg ik een afdaling, maar moest toen helaas nog weer klimmen. Ik kon merken dat ik geen rust/slaap had gehad want die laatste kilometers vielen mij zwaar. Ik moest over een afschuwelijke drukke weg baar boven klimmen en dat leek mij niet verstandig omdat fietsend te doen met die razende vrachtwagens langs je heen. Ik besloot te lopen. Helaas liep de afgoot wat ongelukkig en kwam ik te val met de fiets over mij heen. Tja, ik wordt er niet mooier op net de blauwe plekken op mijn benen. Uiteindelijk kwam ik op de camping die jammer genoeg niet in het stadje ligt. Na 60 km fietsen, de drukke weg, de wind die behoorlijk is gaan toenemen, heb ik naar besloten om het stadje niet te gaan bezichtigen. Gelukkig staan hier wel meer op de camping, ook al is het voor 1 nacht. Welterusten!

• 13 Juli 2012 - 21:47

Henny Kok:

Hoi Claudia,

Ik hoop dat je vannacht wel goed slaapt, anders hou je het niet vol.
    Het regent bij jou, maar hier thuis is het helemaal pet met de zomer.
    Blijf je volgen, sucses,
    henny

• 13 Juli 2012 - 22:20

Tiemen:

Zomer? Hoe bedoel je zomer? Ik weet nog hoe je het woord moet schrijven maar wat het betekent weet ik onderhand niet meer. We verzuipen onderhand. Jij hebt het over temperaturen van 25 Gr. of meer. Hier zijn we al blij als het boven de 15 Gr. komt.!!!!
    Tot gauw, xxx