Over de col de Peyra Taillade - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Over de col de Peyra Taillade - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Over de col de Peyra Taillade

Door: Claudia

17 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Helaas is het verslag die ik net geschreven heb volgens mij niet bewaard gebleven. Vanmorgen ben ik na 2 dagen hangen op een camping, vertrokken op mijn fiets naar Le Puy. Ik vond het wel spannend want ik wist niet of ik met al dat gewicht die berg op kon komen., maar het is gelukt. Vooral de laatste kilometers waren zwaar omdat je energie een beetje op raakt. Ik had mij voorgenomen als het niet zou gaan omdat ik natuurlijk nog niet helemaal fit ben, weer terug te keren naar de camping en dan een ander plekje uit te zoeken. Ook als ik gebleven was, had ik dat gedaan. Bijgaand krijgen jullie een impressie van de omgeving en de berg die ik beklommen heb. Ik ben op een hoogte van ongeveer 400 m gestart en moest naar een hoogte van 1190 meter.Le Puy is een mooi plaatsje met een kathedraal boven op een berg. Het is een pelgrimsplaatsje. Persoonlijk vind ik dit velen malen leuker dat Lourdes want dat vond ik tegen vallen. Goed, ik ga aan de koffie en nog even nagenieten van het mooie weer. Hopelijk gaat de zon ook bij jullie schijnen. Groetjes en dank voor al jullie lieve berichten! Ik lees ze graag! Xxx Claudia

• 17 Juli 2012 - 18:29

Hetty:

Fijn dat je weer zo bent opgeknapt dat je de reis kunt vervolgen. Zelfs alweer behoorlijk geklommen, gelukkig heb je het weer mee. Ook hier schijnt na het weekend eindelijk wat warmer te worden. Geniet van het vervolg van je reis.

• 17 Juli 2012 - 20:21

Corrie:

Hoi Claudia,
    Vanuit een wisselvallig Nederland lees ik elke dag de reisverslagen. Toch leuk dat dat zo kan. Gelukkig ben je alweer zo veel opgeknapt dat je die grote berg kon nemen. Knap hoor. Respect.... en dat nadat je nog maar net weer een beetje beter bent.
    Volgens mij lukt jou alles wat je maar wilt.
    Nou ik kijk uit naar de volgende verslagen ...
    Doei groetjes Corrie en ook van Dirk

• 18 Juli 2012 - 07:34

Will:

Hoi Claudia. Hoera, je bent weer en route en nog een flinke col ook met al die bepakking op de fiets. Fijn, dat het weer beter met je gaat. Het weer zit je mee. Vandaag woensdag. Het is hier zwaar bewolkt en heel veel wind maar gelukkig niet koud. Blijf daar maar genieten. Mooie foto's trouwens. Meiss tot je volgende verslag want ik vind het erg leuk om te lezen. Wij missen Frankrijk, maar ja, daar is niets aan te doen, wel jammer. Pas goed op jezelf en geniet vooral want dat kunnen ze dan niet meer afnemen. Groetsels en lief vanuit onze Hilversumse hut. Doeggg.

• 18 Juli 2012 - 09:52

Karin:

Gelukkig weer op de fiets. Lekkerzonnetje en genieten van de koffie. Hopelijk wordt je gezondheid beter en kan je weer volop kan genieten van de omgeving. Volgens mij heb je nog een klim voor de boeg. Succes!