Geen bordje! - Reisverslag uit Tence, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu Geen bordje! - Reisverslag uit Tence, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

Geen bordje!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2012 | Frankrijk, Tence

Vanmorgen tegen half 8 weer vertrokken uit Le Puy. Eerst ben ik langs een bakker gegaan want mijn ervaring is, dat je niks onderweg tegen komt. Je kunt zelfs je geld niet uitgeven op een terrasje, omdat die cafeetjes of niet meer bestaan of nooit bestaan hebbenin deze omgeving. Nu vandaag ben ik eindelijk na ruim 25 km een terrasje tegen gekomen. De route liep een beetje problematisch. Mijn weggetje die ik moest hebben was ook verdwenen. Mijn GPS-route hield er mee op en de weg volgens het boekje was weg, evenals het tunneltje waaronder ik door moest. Men had een nieuwe weg en grote rotonde aangelegd voor het zware verkeer. Dit betekende dat ik moest zoeken na een klein weggetje om toch weer op mijn route te komen. Gelukkig na een aantal keren vragen, is het mij met een omweg gelukt om de route weer op te pakken. Na het nuttigen van een bakkie leut, mocht ik een col gaan beklimmen die 8 km lang was en hoger dan die van gisteren, namelijk 1265 m. Het was voor mijn een gezwoeg om boven te komen door de hitte. De zon brandde er goed op los en mijn km-teller gaf zelfs een temperatuur op van 37 graden. Voorts hadden ze de weg opnieuw geasfalteerd. Mijn banden plakten vast aan het teer en dan heb ik nog niet over het split, die je telkens van je banden moet plukken. Eindelijk was ik boven voor de foto van het bord, waarop de naam van de col en de hoogte wordt aangegeven en wat denk je...staat er geen bord maar een paar huizen. Tja, en die wilde ik niet op de foto hebben. Vervolgens heb ik in Araules een pauze gehouden en toen doorgefietst naar Tence. In Tence stonden nergens geen bordjes waarop een camping stond aangegeven. Wederom maar een paar keer vragen en de hele stad door te zijn gefietst kwam ik weer op het punt waar ik langs gekomen was en een paar caravans heb zien staan. Ik ben er maar toe gereden, maar ik zag al wel dat het een woonwagenkamp was. Er was op dat moment niemand aanwezig, maar om daarbij mijn tentje op te slaan voelde niet goed. Wederom maar weer aan iemand naar een camping gevraagd. Nu bleek dat achter het woonwagenkamp nog een klein weggetje liep waarbij je daadwerkelijk op een camping uitkwam. Gelukkig maar anders kostte het mij weer een slapeloze nacht. Goed, tot morgen allemaal!

  • 18 Juli 2012 - 16:42

    Hetty:

    Dat klinkt echt als spoorzoeken. Lastig als bordjes, wegen en zelfs tunnels verdwijnen of nooit hebben bestaan en je ook niet op je GPS kunt bouwen. Gelukkig heb je uiteindelijk je bestemming en zelfs een camping gevonden. Petje af voor de klim. Wij hadden hier zo ongeveer de hele dag regen, stuur maar een beetje zo'n onze kant op. Groet Hetty

  • 18 Juli 2012 - 21:13

    Henny Kok:

    Het is leuk om s,avonds je verslag weer te lezen,
    je hebt in elk geval beter weer als hier bij ons
    sucses morgen met de klim.

  • 19 Juli 2012 - 07:07

    Will:

    Hoi, hoi. Het lijkt wel een doolhof en maar zoeken maar enfin, je hebt toch een plekkie gevonden op een officiele camping. Wees toch maar blij dat je mooi weer hebt want wij balen hier allemaal als een stekker. De zogenaamde zomer vliegt voorbij en het regent en je waait ook nog eens een keertje uit je gratenpakhuis, brrrrr. We wonen in een "goed" land met met een verkeerd klimaat.
    Een geduld werkje hè, dat peuteren van split en teer tussen je banden. We kijken nog steeds naar de tour en daar is het ook snikheet. Liters en liters water gaan er daar doorheen.
    We nemen aan dat het goed gaat met je gezondheid en wensen je nog veel ongevaarlijke avonturen toe in het La Douce France en geniet van alles wat je tegenkomt. Groetsels maar weer en fiets ze.Doeggie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tence

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 89646

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: