calorieën verbranden - Reisverslag uit Cantoin, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu calorieën verbranden - Reisverslag uit Cantoin, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

calorieën verbranden

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2012 | Frankrijk, Cantoin

Nou vandaag was het calorieën verbranden. Ik begon in entraygues-sur-truyere, ongeveer onder aan de voet van het Centraal Massief en moest dus helemaal naar boven klimmen met aan gewicht tussen de 110 en 115 kg. Mijn fiets weegt rond de 20 kg, daarover heen komt de bagage van 30 kg of meer inclusief etenswaren en water, en niet te vergeten mijn eigen gewicht. Van de 46 km die ik gefietst heb, heb ik naar mijn schatting ongeveer 40 km geklommen. Normaliter zou ik blij zijn met een afdaling, maar in dit geval iets minder blij omdat ik die meters ook weer omhoog moest klimmen. In het boekje werd ook aangeraden niet meer dan 1000 klimmeters te maken en rekening houden met de enkele campings die deze streek rijk is. Nu heb ik even getwijfeld om in het vorige plaatsje een camping te pakken. Ik ben die camping nog opgereden, maar besloot toch om door te gaan. De reden was dat ik anders morgen bijna 10 km extra moet fietsen om op de camping in st. Flour te komen. Nu sta ik op een camping in Cantoin, wat je achteraf geen camping kunt noemen. Er staat 1 caravan en daar zit niemand in. De camping bestaat uit 1 veldje met een schuurtje waar 2 douches en 2 toiletten inzitten. Verder is er hier helemaal niets. Helaas heeft het plaatsje geen hotelletje en de volgende camping bijna 60 km verderop, hetgeen betekende dat ik geen andere keus heb om mij hier neer te strijken. Gelukkig is dit plaatsje nog een supermarkt rijk, dus wilde ik mijn voorraad aanvullen. Tegen half 5 ben ik het stadje ingelopen... niet te hard, anders ben je de stad weer uit..en vond het winkeltje. Je raad het al..gesloten! Dus maar weer naar de tent en maar een kopje cup a soup gemaakt en mijn half zakje snelkook bami klaar gemaakt. Als toetje had ik gelukkig nog yoghurt. Ik moet immers mijn kcal weer aanvullen. Hopelijk kom ik morgen nog een bakkertje tegen, want als ik uit moet gaan van het boekje, dan heb ik wederom pech en mag ik met een halve ouwe van vandaag doen. Aan mijn routeboekje te zien, worden de eerstkomende dagen zware fietstochten om over het Centraal Massief te komen. Maar afhankelijk van de campings, heb ik mij voorgenomen niet te veel kilometers te maken.

  • 12 Juli 2012 - 17:37

    Hetty:

    Tjonge, dat klinkt echt als afzien. Al dat geklim en dan ook nog weinig te eten en nauwelijk of geen aanspraak. Volgens mij ga je deze vakantie kilo's afvallen! Probeer goed uit te rusten en morgen inderdaad op tijd een camping te vinden. Succes de komende dagen!

  • 13 Juli 2012 - 06:05

    Karin:

    We denken dan toch maar om volgend jaar het Canal du Midi te gaan fietsen. Verlang je nu zeker ook wel een beetje naar. Het lijkt de tour de france wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cantoin

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 89639

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: