romacamping?? - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu romacamping?? - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

romacamping??

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2012 | Frankrijk, Bergerac

Vanmorgen ben ik eerst naar het postkantoor gegaan om een aantal spullen terug te sturen, te weten de fietshoes, 2 vliegzakken, een sporttas, mijn regenbroek en de hoezen voor de schoenen. Volgens tiemen heb ik mooi weer en dus die spullen niet nodig. Ik schrok van de prijs die je voor verzending naar Nederland moest betalen. Iets van 34 euro dus heb ik het niet gedaan want dan kan ik nog beter een deel van de spullen weggooien. Dat laatste heb ik ook maar niet gedaan, maar bedacht mij dat ik die spullen ook op jan sturen naar de camping in Frankrijk waar wij al 18 jaar komen en ook dit jaar weer naar toe gaan. Nu was ik gelukkig met 14 euro klaar. Na door het stadje gefietst te hebben en nog een kerk te hebben bekeken, besloot ik toch om mijn tent maar af te breken en een stuk van de tocht te gaan fietsen. Tegen twaalven reed ik van de camping af. Eerst naar eens langs een benzinestation om mijn banden nog van een beetje extra lucht te voorzien. Helaas zij konden mij niet helpen. Vervolgens naar een volgende tankstation. Daar waren ze wel behulpzaam, namelijk alle doosjes met spullen werden op de kop gezet om de juiste aansluiting voor mijn ventiel te vinden, maar helaas zonder resultaat. Niettemin vonden zij dat er voldoende lucht in mijn banden zat, dus ben ik maat gaan fietsen. De route/ omgeving is prachtig! Eerst fietste ik door het wijngebied, vervolgens ging het over in granen, zonnebloemen en daarna zag ik weiden met koeien en wat bossen. Qua heuvels is het te vergelijken met limburg en de Ardennen. Het landschap gaat continu op en neer, waarbij ik zelfs een aantal klimmen van 8 en 9 % heb gehad en een uitloper van 12 %. onderweg heb ik een regenbui gehad , maar verder was ee temperatuur goed, zo'n 25 graden. Alleen het laatste uur fietsen was even afzien want ik werd achtervolgd door een onweerslucht. In de verte zag ik het regenen, maar ik heb het droog kunnen houden. Ik wilde vanmiddag maar 40 km fiesten, maar helaas de camping was dicht dus moest ik door. Het zijn 54 km geworden en sta ik nu iets van de route af in Bertis. Een km of 5 ten oosten van lacapeile-biron. De camping is wel netjes, maar de enige gasten die er staan lijken wel wat op die Roma- figuren. Ze hebben giga caravans, van die tandemmasters, en grote auto's. Ze boeren blijkbaar goed! Morgen maar weer kijken wat de dag weer brengt!

  • 06 Juli 2012 - 20:30

    Tiemen:

    He eigenwijsje, ik had je toch gezegd geen regenkleding mee te nemen. Dan vraag je om regen! Dom, dom, dom. Een parasol was beter geweest. Voorzichtig en succes.

  • 07 Juli 2012 - 09:23

    Karin:

    Heb het boekje er maar even bijgepakt. Je komt vandaag zeker door Cahors (met de afstanden die jullie doorgaans afleggen), maar w.s. misschien te laat voor de ochtend markt met hele lekkere dingen. De dag erna Figeac???? Succes

  • 07 Juli 2012 - 18:53

    Hetty:

    Het is wat met die fietsbanden, gelukkig zit er nog steeds lucht in. En nu maar hopen dat je de regenkleding niet te vroeg vooruit hebt gestuurd. Prachtig die zonnebloemen. Goede reis verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bergerac

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 89512

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: