90 km genieten! - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 90 km genieten! - Reisverslag uit Figeac, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

90 km genieten!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2012 | Frankrijk, Figeac

Vanmorgen op de camping vroeg een fransman hoeveel kg bagage ik had. Hij schrok toen ik vertelde dat ik 30 kg bij mij had en hij zei dat ik wel sterke spieren moest hebben. Thuis heb ik nog geprobeerd te minderen op mijn bagage, maar zo weinig dat die mannelijke fietsers bij zich hebben, dat lukt mij,niet. Ik heb oa veel gereedschap en reservematerialen voor mijn fiets bij mij omdat ik weinig fietsenmakers op de route tegen kom. Laadapparaten, verlengkabel, verbandtrommeltje, toilettas, ruime 3 persoonstent, grondzeil, stoeltje etc. Misschien ben ik toch nog iets een luxe kampeerder, maar na een dag fietsen vind ik het heerlijk om op een stoeltje te zitten. Vanavond kwam een Duitse fietser een foto van mijn spullen maken. Onderweg word ik ook door wielrenners aangesproken en ze hebben bewondering dat ik met die bagage op de fiets de bergen op kom.
Vanmorgen eerst weer de bekende route naar boven gereden. Ik zou een foto maken van het uitzicht, maar helaas was er nu mist. Gisteren heb ik 70 km gefietst waarvan achteraf 25 voor niets, dus dat valt al weer 5 km mee. De route is prachtig. Ik heb de hele dag genoten van de omgeving en had graag tiemen daar deel genoot van willen maken, maar helaas! Voor diegene die ook van fietsen houden, kan ik de route aanraden. Goed, het zwaarste deel komt nog...hihi, misschien raad ik het jullie dan wel af. Ik wilde naar 60 km stoppen en ben in cajarc naar de camping gefietst. Helaas stond er maar twee caravans dus besloot ik naar 7 km verder te fietsen. Toen ik in bouzies was, was ik er ook al weer uit. Ik heb daar even een pauze gehouden en besloot de gok maar te wagen om 20 km door te rijden met nog een klim van 4 km te gaan. Deze klim liep geleidelijk omhoog en achteraf goed te doen, terwijl ik van te voren mij nog af vroeg of ik na 80 km fietsen nog wel de energie zou hebben om naar boven te klimmen. Eigenlijk was ik wel trots op mij zelf dat ik het gered heb. In figeac heb ik eerst een supermarkt bezocht en vervolgens naar de camping gegaan. Morgen misschien een dagje rust, want ik wil in ieder geval dit middeleeuws stadje bezoeken.

  • 09 Juli 2012 - 18:28

    Tiemen:

    Hou het wel tegoed! Veel plezier en kalm an!

  • 09 Juli 2012 - 18:37

    Hetty:

    Ik bewonder je prestatie en moed. Negentig kilometer met al die bagage door de bergen en dat in je eentje. Geweldig! Je mag echt trots zijn op jezelf. En wat leuk dat wij op deze manier mogen meegenieten van al jouw belevenissen. Het is een genot om jouw reisverslagen te lezen. Geniet morgen van je rustdag.

  • 09 Juli 2012 - 18:56

    Margriet:

    Hey Claudia,

    Mooie omgeving waar je nu zit en fijn dat het weer nu mee zit vergeleken in mei.
    Als je wat flesjes wijn tegen komt je mag ze rustig voor mij meenemen!
    Geniet nog van de tocht en rust voor je het weet is Tiemen er!

    Liefs Margriet

  • 10 Juli 2012 - 06:25

    Karin:

    Dat fietspad langs de Lot is zeker wel bijzonder, lekker vlak ook. Die zou ik ook gekozen hebben. Geniet van je rustdag. Succes verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Figeac

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 89515

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 19 November 2015

Indonesië 2015

14 Juli 2015 - 24 Juli 2015

Fietsvakantie zomer 2015

11 Juli 2014 - 19 Juli 2014

Op de fiets van Girona naar de Drome (Frankrijk)

24 Oktober 2013 - 14 November 2013

Zuid Afrika

10 Juli 2013 - 19 Juli 2013

FIETSEN IN DE PROVENCE

10 Mei 2013 - 06 Juni 2013

Van Sevilla naar Santiago de Compostella

05 Juli 2012 - 20 Juli 2012

Op de fiets van Bergerac richting Genève

26 April 2012 - 27 Mei 2012

OP DE FIETS NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELLA

10 November 2011 - 10 December 2011

Fietstocht van Bangkok naar Ho Chi Minh City

06 Mei 2011 - 03 Juni 2011

Op de fiets van Rome naar Palermo

05 November 2010 - 03 December 2010

Rondreis India en Trekking Nepal

Landen bezocht: