30 km voor niets! - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu 30 km voor niets! - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

30 km voor niets!

Door: Claudia

08 Juli 2012 | Frankrijk, Cahors

Helaas eindigde gisteren een warme/ hete dag van 34 graden met onweer. Het begon tegen een uur of negenen eindigde uiteindelijk tegen 03.00 u. Ik had mijn tent al een kwartslag gedraaid vanwege de wind, maar stond daardoor wel onder een boom wat met onweer ook niet verstandig is. Ik heb nog wel even gekeken of de andere bomen wat langer waren en dat geluk had ik. Vanmorgen dus de tent nat ingepakt en ben ik tegen kwart voor 8 vertrokken. Het was wat bewolkt, maar hoe later op de ochtend, hoe mooier het weer. De temperatuur was vandaag 24 graden, dus prima fietsweer. Daar het zondag is, kwam ik weer verscheidene wielrenners tegen en de reacties die je krijgt zijn geweldig. Ze kijken verbaasd naar mij en mijn volbepakte fiets waarmee ik ook tegen de bergen op kom. Onderweg kwam ik nog een heerlijke fles wijn tegen, maar het leek mij niet verstandig om die om 9 u 's ochtends kaduuk te maken. zie foto. In luzech en cahors even een terrasje gepakt. Ik wilde in cahors op de camping gaan staan, maar vond het nog wat vroeg en had nog energie over om naar het volgende stadje te gaan. Het was op een gegeven moment een flinke klim en ik was blij dat ik boven was. Ik stapte van mijn fiets om een foto van het uitzicht te gaan maken, maar toen kwam de schrik..weg telefoon! Ik heb een aantal keren in mijn stuurtas gekeken, maar zag het niet. Wat ik mij bedenken kon was dat ik de telefoon het laatste gebruikt had op het terras in cahors en nu was ik op een paar km afstand van het volgende plaatsje, hetgeen betekende dat ik ruim 15 km terug moest fietsen. Je kunt wel nagaan wat er dan allemaal door je heen gaat. Als een gek ben ik terug gefietst! Het is ongelooflijk hoeveel energie je dan nog heb..waarschijnlijk door de adrenaline. In cahors op zoek naar het terras..maar helaas de ober had niets gevonden. Ook was ik daar naar het toilet geweest, dus toch maar even kijken. Ook daar lag geen telefoon. Ik pakte mijn stuurtas, gooide het stuk brood wat er inlag in de prullenbak, want honger heb je dan niet meer..en bekeek alles eens goed. Tja...achter de rits kwam mijn telefoon te voorschijnt. Opgelucht heb ik besloten toch maar de camping in cahors te nemen wat ik 's morgens van plan was. Tja..wat heb ik hier van geleerd of wat heeft mij dit opgeleverd! Geen overhaaste beslissingen nemen, een betere conditie, heel wat verbrandde kcal, waarschijnlijk een betere nachtrust en ik weet nu wat mij morgen het eerste gedeelte qua klim te wachten staat. Ik ben in ieder geval een ervaring rijker.

Er kunnen wel schrijffouten in mijn verslagen zitten, maar de lettertjes op mijn telefoon zijn zo klein en is schrijven lastig.

Ik wil nog even kwijt dat ik het leuk vind om jullie reacties te lezen en bedank jullie daar ook voor. En die lieve woorden van mijn studiemaatje Jan doet mij helemaal goed! Knuffel voor jullie allemaal! Liefs Claudia

• 08 Juli 2012 - 18:55

Hetty:

Je hebt je lesje vandaag wel weer geleerd. Zo heeft die 30 km toch het nodige opgebracht. Ik kan me heel goed voorstellen dat er op de terugweg veel door je heenging. Gelukkig is de telefoon terecht, je kunt er later vast hartelijk om lachen (en anders wij wel). Succes morgen, je weet nu de weg en voor straks een rustige nacht gewenst.

• 09 Juli 2012 - 07:53

JanElte:

Wees voorzichtige met die heerlijke donker rode Cahorwijen. Ze smaken verrukkuluk maar zitten soms als een zwaar blok in je benen. Geniet van die prachtige omgeving. Ik ken dat gebied vrij goed . Heb er veel rondgetoerd maar dan wel in de auto. Voor een fietstocht is het mij soms te stijl. maar ik ben ook niet van het "zwakke" geslacht. Sukses ,veel geluk en veel plezier

• 09 Juli 2012 - 07:56

Karin:

Aan de andere kant natuurlijk ook balen van die 30km. Maar goede flessen wijn zul je nog wel tegen komen zeker in Figeac. Succes

• 09 Juli 2012 - 08:40

Jan En Will:

Zo schoonheid. Geweldig weer zo'n tocht door het Franse land. Als ik die fles wijn bekijk, nou daar hadden we een paar dagen genoeg aan tijdens het klaverjassen, ha, ha!!
    Het is wel gaaf dat je goed weer hebt. Wensen je veel fietsplezier en verder geen ongemakken, zoals een goed verborgen telefoon. Liefs en fiets ze.

• 09 Juli 2012 - 16:52

( jenicaithamar@yahoo.com )

• 09 Juli 2012 - 19:31

Corrie:

Hoi Claudia,
    Wat weer een verhaal, zo maak je van alles mee. Maar gelukkig heb je hem weer en kun je weer
    contact maken met de buitenwereld. Dan merk je toch wel dat je er vreselijk afhankelijk van bent, van van al die apparatuur.
    Nu even vlug het volgende verslag lezen.
    Groetjes Corrie