van Gréolières naar Comps-sur-Artuby - Reisverslag uit Comps-sur-Artuby, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu van Gréolières naar Comps-sur-Artuby - Reisverslag uit Comps-sur-Artuby, Frankrijk van claudiaentiemen - WaarBenJij.nu

van Gréolières naar Comps-sur-Artuby

12 Juli 2013 | Frankrijk, Comps-sur-Artuby

Vanmorgen wederom om half 8 vertrokken. De eerste twee kilometer was dalen en dat is een prettig begin. Vervolgens was het 12 km klimmen. Gelukkig niet zo stijl als de dag daarvoor. Het was een heerlijk rustig weggetje, alleen kwamen er wel van die vrachtwagens langs die balen stro halen of afleveren. In Andon heb ik een winkeltje opgezocht die brood verkocht, want ik had die ochtend brood van twee dagen oud gegeten. Op het pleintje zat ook een cafe dus vond ik het wel tijd voor een pauze. Toen ik het dorpje inreed werd ik toegejuicht door een groep leerlingen die op het veld casti of honkbal aan het spelen waren. Ik vind het wel leuk als je zulke reacties krijgt. Na Andon veranderd de natuur en zie je een vlak gebied tussen de bergen in. Mijn tocht liep uiteindelijk wel weer over de bergen heen en ben ik vandaag een aantal collen van rond de 1100 meter over gegaan. Zelfs ben ik al boven de 1200 meter geweest. Vlak voor Comps heb ik mijn gps ingegeven dat ik de route naar de dichtstbijzijnde camping wilde. De gps heeft het letterlijk opgepakt. Ik moest steil een weggetje op, die zo steil was dat deze niet te fietsen was. Op een gegeven moment moest ik afslaan op een onverhard pad, nou ja..het was wel hard want het waren allemaal keien. Ik kwam bij een boertje uit maar daar kreeg ik geen zinnig antwoord van. Ik denk dat hij het niet leuk vond dat ik op zijn terrein kwam. Maar goed naar heel veel geduw door een stukje bos met die stenen kwam ik via de achterkant de camping op. Met natuurlijk een rode kop van get duwen want de thermometer gaf vandaag op het asfalt 39 graden. Gelukkig ietsje kouder. Nadat ik weer geïnstalleerd was op de camping ben ik maar naar het dorp gelopen, ongeveer 1,5 km hier vandaan. Toen zag ik hoe simpel het was geweest als ik gewoon de weg had gevolgd en in dit geval niet de route van de gps. Ik was er zeker weten sneller geweest. Na het eten heb ik vanavond mijn tentje weer opgepakt omdat het begon te rommelen in de lucht en te waaien. Ik vond dat mijn tent niet strategisch tegen de mogelijke onweersbui met windstoten stond dus sta ik nu aan de overzijde en is de lucht weer blauw. Ach ja, zo blijf je in ieder geval bezig en verveel je je niet. Nu ga ik aan de koffie!

• 12 Juli 2013 - 21:11

Hetty:

Gelukkig een fatsoenlijke camping vandaag maar met een lastige achteringang. Je weet het ook altijd wel avontuurlijk te maken. Gelukkig is het gerommel wederom langs getrokken, houden zo. Goede reis verder.
    Groet Hetty

• 13 Juli 2013 - 10:03

Karin:

Heb je nooit een bepaalde afstand in je hoofd voor een dag? Ik denk dat ik op dat punt over ge organiseerde ben. Maar jij maakt het zo wel avontuurlijk. Zou niks voor mij zijn om te moeten zoeken en vragen voor een plekke om te slapen. Prachtige route, dat wel. Welke heb je nu uiteindelijk genomen? Benjaminse of otteman?
    Veel plezier de komende dagen.
    Karin

• 13 Juli 2013 - 11:51

Henny:

De route is prachtig, ook het weer is goed, en de klimmen horen erbij, tot nu
    toe zit het mee, veel succes verder!
    Groet Henny